חדשות בארץ

בגלל השפעת: בת 15 נאבקת על חייה בשל קריסת מערכות

נדיר: נערה בת 15 מאילת שסבלה מסימפטומים של שפעת כגון חום ושיעול - התמוטטה לעיני משפחתה ופונתה בבהילות לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע. שם, אובחנה הנערה עם נגיף השפעת שלא התחסנה נגדו, וכעת נאבקים הרופאים על חייה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נערה בת 15 מאילת שהובהלה לבית החולים בסוף השבוע האחרון כשהיא סובלת מסימפטומים רגילים של שפעת כגון חום ושיעול, אובחנה כנושאת בגופה את נגיף השפעת (מסוג H1N1) ונאבקת בשעות אלו על חייה כשהיא מורדמת ומונשמת. בני משפחתה סיפרו כי הנערה, שבריאותה תקינה בדרך כלל, החלה להשתעל ביום ראשון שעבר. 

כשהמצב החמיר וחום גופה עלה הזעיקו בני המשפחה ניידת של מגן דוד אדום, אך כשהפרמדיקים הגיעו הם מצאו את הנערה כשהיא מחוסרת הכרה והחלו לבצע בה פעולות החייאה, תוך כדי פינוי לטיפול נמרץ בבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע. 

לדברי הרופאים מדובר במקרה נדיר של סיבוך שפעת שהוביל לכשל רב מערכתי - דבר שמתרחש לרוב אצל קבוצות סיכון כגון קשישים, נשים בהריון או חולים במחלות כרוניות. מחלת השפעת שחלק מסימניה הם חום גבוה, כאבי ראש ושרירים ושיעול יבש - היא בין מחלות החורף הקשות שישנן, ולמרות שמדובר במקרה נדיר של סיבוך, הרופאים ממליצים להתחסן כנגד הנגיף ולא לקחת סיכון מיותר. 

תגיות:שפעתחיסוןבריאותסיבוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה