בריאות ותזונה

דואגים לבריאות? כדאי שתימנעו מאכילת גלידה בשנים הקרובות

רבים מאיתנו חובבי גלידה בקיץ (וגם בחורף), אך על פי מאמר שהתפרסם בעיתון ה'ניו־יורק טיימס', כדאי לדעת כי לגלידה ישנן השפעות פיזיולוגיות שעלולות לסכן את מערכת הלב וכלי הדם

  • ב' טבת התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו חובבי גלידה בקיץ (וגם בחורף), אך על פי מאמר שהתפרסם בעיתון ה'ניו־יורק טיימס', נראה כי גם לגלידה יש צדדים פחות נעימים הנוגעים לבריאות גופנו.

במאמר שפירסמה בשבוע האחרון בעיתון ה"ניו־יורק טיימס", טוענת  ד"ר מרתה גולטי, ראש המחלקה לקרדיולוגיה באוניברסיטת אריזונה כי: "להתמכרות לגלידה ישנן השפעות פיזיולוגיות שעלולות לסכן את מערכת הלב וכלי הדם", עם זאת הוסיפה: "אבל בואו ונהיה כנים עם עצמנו, מיליוני בני אדם אכלו חצי ליטר גלידה, כולל אני בעצמי, ולא קרה לנו כלום".

אמנם רוב האנשים שאוכלים גלידה אכן ימשיכו להתנהל רגיל בחייהם, ללא כל השלכה בריאותית בעניין, אולם ישנם אנשים שאכילת גלידה בשבילם מהווה סיכון לבריאותם. לדברי ד"ר גולטי, זהירות מירבית בצריכת קלוריות או באכילת קינוחים עתירי סוכר צריכה להיות אצל אנשים הנמצאים בסיכון גבוה למחלות לב או אלו שבעבר לקו במחלת לב. לדבריה, הזהירות מתבקשת בשל העובדה כי אכילת גלידה מעלה את לחץ הדם, ומגבירה את קצב הלב. תהליך זה יכול לגרום לחסימות בגוף ולהפחתת זרימת הדם.

בהמשך פנתה ד"ר גולטי לדבר על המכורים ה"כבדים" לגלידה, אלו שנופלים לבדם על ליטר גלידה, ואמרה כי מנהג זה יגרום להשמנה, וזו תגדיל אצלם את הסיכון למחלות לב וכלי דם חלילה.

לפני מספר שנים נערך מחקר בישראל בו השתתפו 209 חולים עם עבר של התקף לב. התוצאות במחקר הראו כי הנטייה היא לעבור התקף לב לאחר אכילת מזון עתיר שומן וסוכר.

"זה בסדר לאכול גלידה מפעם לפעם", מסכמת ד"ר גולטי, אך עם זאת מזהירה, "אבל אנחנו ממליצים לאכול במתינות כדי לא להתמכר לטעם המתוק".

תגיות:גלידהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה