פיתוח האישיות

אם לשניים נגד סיפור ילדים מפורסם, והסיבה לכך - לא מדי מפתיעה

אלו מסרים עוברים לילדים שלנו תוך כדי קריאת סיפורים 'תמימים' כמו כיפה אדומה או היפהפייה הנרדמת? אם לשניים מארה"ב במלחמת חורמה נגד סיפור הילדים 'היפהפייה הנרדמת' והיא לא היחידה שמתנגדת לספרי הילדים המפורסמים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"סיפור הילדים 'היפהפייה הנרדמת' הוא נזק בלתי הפיך לילדים", כך אומרת שרה הול, אם לשני ילדים מארה"ב שעלתה לכותרות בגלל המהומה רבתי שנוצרה בעקבות פרסומיה ברשתות החברתיות. 

"לא ברור מה עומד מאחורי החלטת בית הספר של בנותיי לשלב את הספר הזה בתוכנית הלימודים, אבל אני מתכוונת לעשות הכל כדי שהוא ייצא משם בהקדם", היא אומרת בנימה כעוסה. 

כשנשאלה מה כל כך הכעיס אותה דווקא בסיפור הילדים הזה, אמרה הול כי בכל ספרי הילדים המפורסמים יש דברים ש'מוכרים' לנו שאינם מתאימים לילדים - אלא שבספר הספציפי הזה יש גם מסרים בעייתיים לילדות בפרט. "מה שהכי מפריע לי בספר הזה הוא ההסכמה להתנהגות לא מוסרית, שמשתקפת בין השורות", אמרה בראיון לעיתון הבריטי 'דה סאן'. 

בתגובה לדבריה, אם אחרת כתבה כי בנה שנחשף לסיפור עוד בגן הילדים, לא הפסיק לשאול שאלות על המוות, וזה לא מפתיע אותה. "בספר יש תמונה שמראה את היפהפייה הנרדמת כשהיא נעורה מ-100 שנות שינה. ילדים לא מבינים מה זה אומר לישון למשך כל כך הרבה שנים, הם הרי ישנים כמה שעות בלבד וכבר מרגישים עירניים. 

"ניסיתי להסביר לו שמדובר בסיפור דמיוני, אבל זה לא הפסיק את מטר השאלות שהוא התחיל לשאול על המוות, וראיתי שזה נושא שמאוד מעציב אותו. הוא לא הפסיק לשאול: 'אמא, אם אני אירדם ל-100 שנה את תוכלי להעיר אותי?'".

אמהות אחרות שהצטרפו לפולמוס כתבו כך: "זה נכון. הילדה שלי אמנם לא שואלת שאלות על המוות, אך בכל פעם כשאנחנו קוראות את פטר והזאב (הגרסה הזרה לכיפה אדומה) היא מכסה את עיניה כשמגיעים לתמונה של הזאב. אני מנסה להסביר לה שזה רק סיפור אבל היא תמיד אומרת ובצדק: 'אבל אמא, זאבים קיימים גם במציאות והם ממש מפחידים אותי'".

תגיות:הוריםפיתוח אישיותילדיםבריאות נפש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה