חדשות בארץ

פרשת נבי סלאח: נעצרה נערה נוספת שתקפה חייל וקצין

בת דודתה של עאבד תמימי, הנערה השניה שהייתה מעורבת בתקיפת חייל וקצין בנבי סלאח, נעצרה הלילה

  • ב' טבת התשע"ח
(צילום: דוברות צה"ל)(צילום: דוברות צה"ל)
אא

עצורה נוספת בפרשת נבי סלאח: יממה לאחר שנעצרה עאהד תמימי, נערה פלסטינית שתועדה כשהיא תוקפת קצין צה"ל בדרגת סרן וחייל נוסף, נעצרה לפנות בוקר גם בת דודתה. העצורה השניה היתה אף היא מעורבת בפרשה בנבי סלאח, והיא נעצרה במהלך מבצע מעצרים משותף של שב"כ, צה"ל, מג"ב והמשטרה בשטחי יהודה ושומרון. 

כזכור, בסרטון, שהופץ במהלך סוף השבוע והפך לויראלי, נראות הנערות מכות את הקצין ואת החייל ביישוב שבדרום השומרון, כשבשלב מסוים הצטרפה גם אימן לאירוע ותקפה את החיילים. האירוע התרחש במהלך הפרת סדר אלימה שהתקיימה בשישי האחרון במהלכה יידו כ-200 פלסטינים אבנים לעבר הכוחות. על פי צה"ל, במהלך הפרת הסדר, נכנסו כמה פלסטינים לתוך בית סמוך והמשיכו לזרוק אבנים לעבר החיילים, בהסכמת בעלי הדירה.

במהלך מבצע המעצרים עצרו הכוחות 17 מבוקשים לחקירה, 13 מתוכם חשודים במעורבות בפעילות טרור ובהפרות סדר. בנוסף, גם במהלך הלילה, אבטחו כוחות הביטחון את כניסתם של כ-500 מתפללים למתחם קבר יוסף בשכם. כצפוי, במהלך התפילות התפתחה הפרת סדר אלימה במהלכה יודו אבנים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות. שלושה פלסטינים נעצרו בתקרית.

חוסר האונים של החיילים במקרה הזה עורר תגובות אוהדות רבות בישראל. לצד זה, היה גם מי שתקף את ההחלטה וטען כי החיילים היו צריכים להשתמש ב"כוח סביר" כדי להדוף את התוקפות. יש לציין כי החוק מאפשר לחיילים לעצור את התוקפות ואף להפעיל כוח סביר על מנת לבצע את המעצר. ההערכות הן שחיילי צה"ל נמנעו מעימות אלים לאחר שתועדו מכל עבר ולא רצו להיגרר לפרובוקציה מצד התוקפות. מדובר צה"ל נמסר כי האירוע בחקירה. בצה"ל יבדקו את התנהלות הלוחמים בשטח וישקלו לתגבר אותם בלוחמים נוספים.

תגיות:תקיפהפלסטיניתחיילים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה