בריאות ותזונה

מסייעת לעצירות לדיאטה ולדיכאון: 7 יתרונות בריאותיים של הבננה

הבננה מסדירה את פעילות המעיים, מסייעת לירידה במשקל, ועשירה בויטמינים ומינרלים רבים. 7 יתרונות בריאותיים המסתתרים בבננה, בעלת הטעם הנפלא

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בישראל אוהבים בננות, וכ-150,000 טון בננות גדלות בארץ בשנה. מלבד טעמן הנפלא, הבננות מכילות אין ספור יתרונות בריאותיים.

1. מסדירה את פעילות המעיים

פעולת מעיים לא סדירה היא בעיה בריאותית מטרידה, אשר ניתן לפתור אותה בקלות באמצעות צריכה של בננות. הבננה מכילה כמות יפה של סיבים מסיסים הנעים בדרכי העיכול, מנקים פסולת ומייצרים תנועות מעיים אשר קלות ורכות למעבר.

יש לשים לב כי אכילה עודפת של בננות וצריכה מועטה של מים יכולה להוביל לעצירות. בנוסף, אכילת בננות לא בשלות עלולות גם כן להוביל לעצירות וגזים.

בו זמנית, הבננה מסייעת בטיפול בשלשולים בזכות תכולת הפקטין, סיב מסיס אשר מתפקד כחומר מסמיך המסייע בספיגת הנוזלים מהמעיים.

2. מסייעת לירידה במשקל

בננה מסייעת לירידה במשקל בשל מרכיביה הייחודיים: בעוד תכולת השומן בבננה נמוכה, היא עשירה סיבים וויטמינים. הסיבים בבננה סופגים מים וגורמים לנו להרגיש שבעים לאורך זמן. בנוסף, הם מזרזים את חילוף החומרים, בזכות ויטמיני B, המצויים בבננה בשפע.

יתרון נוסף: הטעם המתוק הטבעי של הבננה ידכא ויחליף את התשוקה שלנו למתוקים עתירים בקלוריות.

3. עשירה בויטמינים ומינרלים

ויטמינים ומינרלים מצויים במינונים שונים במזון אותו אנו אוכלים. הבננה מהווה מקור משמעותי למגוון ויטמינים מקבוצה B ואפילו לוויטמין C. ויטמינים מקבוצה B חיוניים לתהליכי הפקת האנרגיה בגוף, לתפקוד תקין של מערכת העצבים ועוד. ויטמין C הוא נוגד חמצון יעיל בעל חשיבות רבה להפחתת הסיכון למגוון מחלות, כגון מחלות לב וכלי דם.

4. אשלגן ומגנזיום גבוהים

בננה נחשבת לאחד מהמקורות הטובים ביותר לצריכת אשלגן (358 מ"ג אשלגן בכ-100 גרם בננה; כאשר בננה בינונית שוקלת כ-100 גרם). האשלגן הוא מינרל חיוני בשמירה על לחץ דם תקין, בריאות הלב וחוזק העצמות.

בנוסף, הבננה מהווה גם מקור למגנזיום. המגנזיום משתתף במאות תהליכים כימיים בגוף, חשוב לתהליכי הפקת האנרגיה בגוף, מסייע בשמירה על תפקוד תקין של השרירים ומערכת העצבים, וגם הוא חשוב לבריאות הלב ולחוזק העצם. המגנזיום והאשלגן, נחשבים לרכיבים שלרוב צריכתם בתזונה המערבית אינה מספקת.

5. סיבים תזונתיים

הבננה עשירה בסיבים תזונתיים, כאשר חלק משמעותי מהסיבים הם סיבים פרה-ביוטיים המאפשרים את גדילתם של "חיידקים טובים" (ידידותיים) במעי. חיידקים טובים אלה תורמים רבות למערכת העיכול והחיסון, למניעת זיהומים במעי ואף יכולים לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס.

6. מסייעת לטיפול בדיכאון

על פי מחקר הנעשה באנשים הסובלים מדיכאון, רבים מהמשתתפים חשוב טוב יותר לאחר אכילת בננה.

הבננה מכילה טריפטופן, סוג של חלבון שהגוף ממיר לסרוטונין, אשר ידוע בהשפעה המרגיעה שלו, שיפור המצב רוח ובאופן כללי גורם לנו לתחושת שמחה.

בנוסף, כאשר סובלים מנדודי שינה כתוצאה מדיכאון, ניתן לאכול בננה לפני השינה, הטריפטופן יסייע לנו לשינה טובה יותר.

הבננה מכילה גם טירוזין, חומצת אמינו המגבירה את רמת הנוראפינפרין והדופמין. מוליכים עצביים אלו מסייעים לתפקוד המוח, עירנות, דריכות וריכוז.

7. אידיאלית בתור אחד הפירות הראשונים לתינוקות

בננה רכה היא פרי מצוין בתור אחד הפירות הראשונים לתינוקות מאחר והיא קלה לעיכול, נספגת במלואה במערכת העיכול ולא גורמת לאלרגיות.

תגיות:דיאטהבננהדיכאון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה