סלבס בהתחזקות

טהוניה רובל מדברת על הטראומה הגדולה בחייה: "מודה לקב"ה על כל חלקיק וחלקיק"

טהוניה רובל נפתחת ומדברת על טראומה שעברה בילדותה, על השנתיים שבהן נעלמה מאור הזרקורים ועברה דיכאון חמור ועל האופן שבו יצאה מהכל, כשידה על העליונה. "נורא קשה לי לדבר על זה, ורק האמונה עוזרת לי להתמודד. היום אני יכולה להגיד שכנראה הייתי צריכה לעבור את כל זה, ואני נמצאת במקום שאני מודה לקב"ה על כל חלקיק וחלקיק"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

במשך שנתיים שלמים טהוניה רובל נעלמה מאור הזרקורים של התקשורת. כעת, בזכות תהליך ריפוי עמוק ואינטנסיבי בנפש שלה, היא חושפת את הטרואמה הקשה שעברה בילדותה ואומרת: "זה רודף אותי שנים ארוכות ואני לא חושבת שהתגברתי עדיין. אבל רק בזכות האמונה באלוהים, יש לי כוח לצאת מהמיטה ולהתמודד"

כידוע, רובל מתחזקת בשמונת החודשים האחרונים ובאחת ההתבטאויות שלה אף אמרה כי "יום אחד אני אחזור בתשובה". תהליך ההתחזקות שלה קרם עור וגידים מיד לאחר שחזרה ממסע לאומן, במהלכו התוודעה להרצאות תורניות ומיד לאחריו החליטה על פעולות שונות למען התחזקות בשמירת השבת כמו לא לנסוע, לא להדליק אור, לא לעשן ולא לדבר בטלפון. 

כעת, בעיצומו של תהליך ההתחזקות הרוחנית, היא נפתחת ומדברת על הטראומה מהילדות שסגרה אותה בין ארבע קירות למשך שנתיים. "קשה לי לדבר על זה עדיין", היא מקדימה ואומרת. "זה משהו שנורא-נורא קשה לי לדבר עליו".

ובכל זאת, היא נפתחת ומדברת. מה משפיע עליה לעשות את זה? "יש משפט של רבי נחמן מברסלב שאומר שברגע שאתה מדבר על הטראומות ועל מה שעברת בחיים ואתה לא בוכה תוך כדי שאתה מדבר, זה אומר שכנראה התגברת. אצלי זה משהו שרודף אותי שנים ארוכות ואני לא חושבת שהתגברתי. אני עובדת על זה, אבל זה משהו שעדיין גורם לי לדמעות. 

"ועם זאת, היום אני יכולה להגיד שכנראה הייתי צריכה לעבור את כל זה. אני נמצאת במקום שאני מודה לקב"ה על כל חלקיק וחלקיק".

 

על השאלה כיצד שרדה את הניסיון הקשה: "התחלתי לדבר עם הקדוש ברוך הוא. הוא היחיד שיכולתי להתפרק בפניו"

את הדברים השמיעה רובל בראיון שפורסם לאחרונה ב'מאקו'. בשיחה עם הכתבת יערה יעקב מספרת רובל כי את התפרצויות הזעם שאפיינו אותה בשנתיים האחרונות, החליפו שיחות עם אלוקים. "אלה היו שנתיים שרצופות בדיכאון מחפיר, שנתיים שמלאות בעצב שעברתי. אני מסתכלת על עצמי ויש לי דמעות מזה, כי איך שרדתי את זה?!" היא מזדעקת. 

 

איך באמת?

ובכן, התשובה היחידה ששגורה בפיה של רובל היא האמונה והתפילה. "התחלתי לדבר עם הקדוש ברוך הוא ולשפוך את לבי. אומרים תמיד שהוא רואה מה אתה עושה, אבל הוא רוצה שבכל זאת תשב מולו ותגיד לו: 'אבא, פה טעיתי. פה אמרתי לשון הרע. פה הייתי יהירה מדי, פה מידת הגאווה עלתה לי יותר מדי. אני יודעת שזה לא בסדר, אבא אני מתנצלת'. הייתי מדברת איתו והדבר היחיד שכל הזמן ביקשתי ממנו זה שיוציא אותי מהמיטה. שייתן לי את הכוחות כי לא הייתי מסוגלת. אני לא אדם שמשתף חברים או הורים ולא אדם שיגיד: 'אני מרוסקת ושבורה'. היחיד שיכולתי להתפרק בפניו הוא הקדוש ברוך הוא".

 

עוד באותו נושא:

טהוניה רובל ממשיכה להתחזק: "את יום הולדתי חגגתי בקברי צדיקים"

טהוניה רובל: "בסוף אני אחזור בתשובה"​

תגיות:טראומהאמונההתמודדותטהוניה רובל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה