בריאות ותזונה

כך תהפכו את המטבח שלכם לבריא יותר, בשבעה צעדים פשוטים

רבים מאיתנו מתכננים כבר שנים על אותו 'יום אחד' שבו הכל ישתנה: את מקום המתוקים, נוטפי השומן והבצקים במזווה - יתפסו סוף סוף מוצרים בריאים באמת, שלא רק תורמים לבריאות שלנו כי אם גם מסלקים את הרעלים ואת החומרים המיותרים מגופנו חיש קל. לפניכם שבעה צעדים שיקדמו את ה'יום אחד' הזה

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

רבים מאיתנו מתכננים כבר שנים על אותו 'יום אחד' שבו הכל ישתנה: את מקום המתוקים, נוטפי השומן והבצקים במזווה - יתפסו סוף סוף מוצרים בריאים באמת, שלא רק תורמים לבריאות שלנו כי אם גם מסלקים את הרעלים ואת החומרים המיותרים מגופנו חיש קל. 

איך עושים את זה? בראש ובראשונה צריכים לקבל החלטה חד סטרית, כי איך אומרים... הכל מתחיל ונגמר בראש. אחרי שהחלטנו יהיה קל יותר לבצע את שאר השינויים, שסידרנו אותם לפניכם בצעדים פשוטים וקלים שיהפכו את המטבח שלכם לקצת יותר בריא ממה שהוא היום. נכון שזה אומר להימנע מהרגלים גרועים שאימצנו עד היום, אבל אחרי שהילדים יחזרו מתלמודי התורה כשהם לגמרי אנרגטיים - גם אתם תודו שהיה כדאי:

 

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא... 

להפסיק לרכוש מזון מעובד. מה זאת אומרת? מזונות שמכילים חומרים משמרים, חומרים מתחלבים, חומרי טעם וריח, חומצות למיניהן, ומוצרים שנושאים על גביהם את האות E. 

נכון שרבים מהמוצרים הם כאלה, אבל רבים מהמוצרים שהם כאלה, ניתן להמיר במוצרים אחרים - ביתיים. וזה מביא אותנו לצעד השני. 

 

הצעד השני...

קטשופ, לחם, גבינה, מאפים למיניהם, ממרח חומוס, פסטרמה וקטשופ - את כולם תוכלו להמיר במוצרים ביתיים אותם תכינו לגמרי בעצמכם. נשמע מבהיל? דווקא יותר פשוט ממה שאתם אולי חושבים: בעידן האינטרנט תוכלו למצוא מאות מתכונים כשרים לעשיית המוצרים הללו בביתכם, עם יתרון בולט וכדאי ביותר: המוצרים שלכם בריאים פי כמה ממה שמייצרת התעשייה עבורכם. 

 

הצעד השלישי 

הכלל הוא שיש להתרחק כמה שיותר ממוצרים מתועשים ולהעדיף מוצרים שקרובים יותר לאדמה כגון ירקות, פירות, אגוזים וקטניות.  ביצים, גבינות, בשר ודגים ניתן לצרוך ברמה סבירה. 

 

הצעד הרביעי

ותרו על אבקות המרק למיניהן. אם תוסיפו עשבי תיבול כגון כוסברה, פטרוזיליה, שמיר. ותבלינים אהובים וירקות כמו בצל ושום - המרקים שלכם יהיו טעימים גם בלי התוסף הלא בריא הזה. 

 

הצעד החמישי

אופים הרבה? נסו להמיר 50% מהקמח הלבן בקמח מלא או קמח כוסמין. 

 

הצעד השישי 

יוצאים לקניות? אל תקנו הרבה מדי ירקות, אלא רק את הכמות שבה תשתמשו בימים הקרובים. ירקות ששוכבים זמן רב במקרר מאבדים את הערכים התזונתיים שלהם, וחבל. 

 

הצעד השביעי

הילדים אוהבים ממתקים וחטיפים? הכינו איתם כדורי שוקולד בריאותיים, כדורי תמרים וקוקוס, וכדורי אגוזים וחלבה. ילדים מתלהבים מעצם העשייה, ואוהבים בדיוק כמונו ליהנות ממעשה ידיהם. נצלו את העובדה הזו, חפשו אחר מתכוני ממתקים טבעיים והתרחקו ככל שניתן ממתקים מתועשים. 

תגיות:מטבחהחלטהמזוןבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה