חדשות בעולם

ישראל תוקפת בסוריה: בסיס צבאי סורי הותקף

על פי דיווחים של כלי התקשורת בסוריה, ישראל תקפה הלילה בסיס צבאי סמוך לדמשק

  • י"ז כסלו התשע"ח
(צילום ארכיון: פלאש 90)(צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

כלי התקשורת בסוריה מדווחים כי ישראל תקפה הלילה בסוריה. ע"פ הדיווחים, מטוסים של חיל האוויר הישראלי שגרו טילים לאזור ג'מראיא, ממערב לדמשק – לכיוון של מכון מחקר. מדובר בתקיפה שניה של ישראל בסוריה, לאחר שבסוף השבוע שעבר דווח על טילים ישראליים ששוגרו לאתר צבאי בסוריה.

סוכנות הידיעות הרשמית בסוריה דווחו כי ישראל שגרה טילים לעבר סוריה הלילה בשעה 23:30, וכי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה יירטו 3 טילים. ברשת "אל מיאדין" (אשר מזוהה עם החיזבאללה) דווח כי ישראל שגרה 6 טילים, וכאמור, 3 מתוכם יורטו.

על פי מנהלו של מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם, רמי עבד אל רחמן, התקיפה התבצעה מתוך השטח האווירי של לבנון, וגרמה לפיצוצים עזים באזור דמשק.

מספר שעות לפני התקיפה דווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על מסר אותו העביר רה"מ בנימין נתניהו לבשאר אסד, נשיא סוריה, לפני זמן מה. על הדיווח, נתניהו מסר כי ישראל תתקוף בסוריה במקרה שסוריה תיתן את אישורה לאיראן להקים בה בסיסים צבאיים. על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", מדובר בסימן לכך שישראל זונחת את העמדה הניטרלית שלה בכל הנוגע למלחמה בסוריה.

בסוף השבוע שעבר דווח בכלי תקשורת ערביים כי נערכה תקיפה של ישראל בבסיס איראני באזור של העיר אל-כיסווה, הסמוכה לדמשק. על פי הדיווח, ישראל שגרה לאזור 2 טילים, ואחד מהם יורט. על פי דיווח של כלי תקשורת המזוהים עם החיזבאללה, עם זאת, דווח כי התקיפה היתה לכיוון מצבור תחמושת אשר שייך לדיביזיה 1 של צבא אסד, וכי נורו 5 טילים, שחלקם יורטו, וכי 2 טילים התפוצצו סמוך למצבור התחמושת.

תגיות:סוריהדמשק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה