תשובה בהידברות

"אחרי הטלפון עם הרב, הוא הציע לי נישואין"

אלו היו 2 שיחות טלפון של בעלי עם הרב: בסוף השיחה הראשונה החלטנו להתחתן, ובסוף השיחה השנייה – להתחיל לשמור שבת

אא

נולדתי לפני עשרים ושש שנים בראשון לציון למשפחה קצת מסורתית. אמנם עשינו קידוש בליל שבת, אבל שום דבר מעבר לכך. כאשר הייתי בת שש עשרה אמי חלתה במחלה קשה. ראיתי איך היא סובלת, ושאלתי את עצמי: ´למה היא כל כך מתייסרת?!´. בגלל מצוקתה היא פנתה לכל מיני מתחזים – כביכול ´מקובלים´ ומתקשרים למיניהם – שהבטיחו לה הרים וגבעות וביקשו ממנה כסף. ממש שנאתי את זה. לאחר שאמי נפטרה התעוררתי פעם אחת לפנות בוקר, ובהיותי מנומנמת לחצתי ´במקרה´ בשלט רחוק על ערוץ 97. התחלתי לשמוע את הרב זמיר כהן מדבר על גלגול נשמות. הוא השיב לי על שאלות ששאלתי את עצמי ולא היה להן מענה. דבריו ריתקו אותי. הוא דיבר על הנשמה שעולה לעולם העליון, על גן עדן, וגם על המידות שאדם צריך לתקן בעולם הזה כדי להגיע מזוכך לעולם הבא. הוא ממש עשה לי סדר בראש. הבנתי שהעולם הזה אינו סתמי, שיש משהו מעבר לכל זה. זה הרגיע אותי אחרי מות אמי, ודחף אותי להתקרב לקב"ה. בהדרגה הפכתי מבחורה עצובה לשמחה.

חששות מעול הפרנסה

באותה תקופה הייתי בקשר עם בחור ורציתי להתחתן איתו, אבל הוא פחד בגלל חשש מעול הפרנסה. ראיתי בערוץ הידברות כתובית עם מספר טלפון שדרכו ניתן לשאול את הרב זמיר שאלה. התקשרתי למספר ומישהי בשם מרים הציעה לי ללכת לסמינר של בנות רווקות מנתניה, שם ירצה הרב זמיר ויהיה זמן שבו ניתן לשאול אותו שאלות באופן אישי. הרב זמיר דיבר בהרצאתו על כך שיש כאלה שמעכבים את הנישואין מסיבות שאינן מוצדקות. כאשר הגיע הזמן שהוקדש לפגישות עם הרב, סיפרתי לו על הקשר שיש לי על ההיכרות שלי עם אותו בחור שנמצא במבוי סתום. הרב הציע לי שאותו בחור יתקשר אליו, והוא יסביר לו שאם המניעה היא מסיבה כספית בלבד, אין לו ממה לחשוש. כאשר סיפרתי על כך לאותו בחור, שצפה גם הוא לפעמים בהידברות, הוא התרגש מאוד ואמר שמכל הרבנים הוא מוכן לשמוע רק אותו. הוא אהב אצלו את הגישה שהוא לא בא להחזיר אותו בתשובה, אלא רק להציג את היהדות בדרכי נועם. הוא התקשר מיד לרב, ואחרי הטלפון עם הרב הוא הציע לי נישואין! וכך התחתנו בשעה טובה.

הקשר עם הרב זמיר כהן

בראשית נישואינו התחזקתי ואילו בעלי נשאר כפי שהיה, אבל קיבל בהבנה את התחזקותי. אחרי שלושה חודשים, שבהם בעלי לא שמר שבת, התקשרתי להידברות ושוב סידרו לבעלי שיחה עם הרב זמיר. העובדה שרב שהוא מעריך כל כך מוכן לדבר איתו ולפנות עבורו זמן שמחה אותו. הרב שוחח עמו ומאז בעלי הולך בכל ליל שבת לבית הכנסת ושומר שבת. לאחר שנולד לנו בן הגשנו לרב כמה שמות והוא הציע לנו אחד מהם, וכמובן כך קראנו לו. אנחנו מתגוררים כיום בנס ציונה. אני הולכת פעם בשבוע לשיעור של הרבנית סיאני בבית  כנסת באזור ומתחזקת. לפעמים אבי צופה איתנו בהרצאות של הרב זמיר בערוץ של הידברות, וכאשר הרב מגיע להרצאות בסביבה – כולנו הולכים לשמוע אותו.

מעוניינים לספר את סיפור התשובה שלכם? צרו קשר בדוא"ל odedm@neto.net.il

תגיות:תשובה בהידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה