ונשמרתם

מה זה סליים, והאם הוא מסוכן?

משרד הבריאות יצא באזהרה נגד משחק הילדים "סליים". מהן הסכנות בעיסה הדביקה והתמימה?

  • כ"ה חשון התשע"ח
סליים (צילום מסך: יוטיוב)סליים (צילום מסך: יוטיוב)
אא

כל מה שרציתם לדעת על הלהיט שכובש את הילדים

משרד הבריאות מזהיר מפני הסליים, הלהיט שכובש את הילדים. הסכנה הטמונה במשחק התמים היא סכנת הרעלה חמורה. חשוב להבין כי החומר הצמיגי דמוי הפלסטלינה המכיל כימיקלים מסוכנים, ונמצא בחומרי ניקוי וכביסה, כחלק תהליך הפקת המוצרים.

בחומרים רעילים אלו סכנות נרחבות, והם עלולים לגרום לנזקים לילדים המשחקים בהם.

עדויות רבות מצטברות אודות ילדים וילדות שנפגעו ממשחק עם הסליים. בשל כך, משרד הבריאות והמרכז הארצי למידע בהרעלות במרכז הרפואי רמב”ם בחיפה, חוזרים ומתריעים כי שימוש של ילדים במשחק בסליים כולל חשיפה של הילדים לחומרים רעילים העלולים לגרום להרעלה קשה. בשל כך, יש להרחיק את הילדים מהחומרים הללו ואין להשתמש כלל בסליים, אף לא למטרות משחק או יצירה.

הסליים, הלהיט החדש של הילדים ובני הנוער, אינו תמים כמו שהוא נראה. על פניו מדובר בעיסה דביקה בעלת מרקם ג’לי, שהילדים נהנים לשחק אתה כבפלסטלינה. אלא שתחת החזות התמימה טמונות סכנות שונות:

הסליים הוא למעשה עיסה, אותה הילדים רוקחים לבד בבית. העיסה כוללת בדרך כלל דבק פלסטי, קצף גילוח, נוזל כביסה ומרכך כביסה אשר מכילים כימיקלים מסוכנים ובראשם בוראקס (Borax). הילדים מערבבים את החומרים ומקבלים עיסה צבעונית, גמישה ורכה.

הבעיה היא שהדבר התמים הזה לכאורה מתגלה כעת כעיסה מסוכנת שעלולה להוביל אתכם לבתי החולים. הסיבה טמונה במרכיבים של העיסה: חומרי ניקיון העלולים להוות סכנה למערכת הנשימה, לעור ולגרום לתגובות אלרגיות.

בליעה - "בליעה של בוראקס על ידי תינוקות וילדים קטנים עלולות לגרום להרעלות קשות. על כן יש להרחיק חומרים אילו מהישג ידם של ילדים, ואין להשתמש בו למטרות משחק או יצירה", אומרים במשרד הבריאות. החומצה מסוכנת אף בשאיפה, והיא עלולה לגרום לגירויים בדרכי הנשימה.

חשיפה לעור – החומרים הכימיים בחומרי הניקוי עלולים להזיק לעור, בשל המגע הממושך עמו. ברחבי העולם כבר התפרסמו מקרים שבהם ילדים סבלו מכוויות כל כך חמורות עד שהם נזקקו לניתוחים פלסטיים ולהשתלת עור. במקרים קלים יותר ילדים מפתחים גרד ופצעים בעור ונזקקים לטיפול רפואי.

תגובות אלרגיות לחומרים הכימיים – החומרים הכימיים בחומרי הניקוי עלולים לגרום לתופעות אלרגיות שונות, ביניהם: תחושות מחנק וקוצר נשימה, טעם מתכתי בגרון, בחילות, כאבי ראש, סימנים אדומים בידיים ועוד.

עוד על מרכיבי הסליים ושימושיו, לחצו כאן.

תגיות:ונשמרתםסכנהסליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה