בריאות ונפש

קחו אוויר! תרופות סבתא לבעיות בנשימה, והפעם: אסטמה וברונכיטיס

סובלים מאסטמה או מברונכיטיס? כאן תמצאו מגוון תרופות סבתא יעילות, עם נקודת יחוס של עצות הרמב"ם לרפואה

  • י"ח אב התשע"ח
(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

בעיות נשימה נובעות מרעלים בדרכי הנשימה, הנגרמים מתזונה לקויה, מזיהום אויר, מחשיפה לחומרים רעילים כמו מוצרי איפור, ממגע עם חומרי ניקוי ו/או משאיפת האדים שלהם. הסברה שמדובר בבעיה "גנטית" הופרכה, אבל זאת לא היריעה לדבר בנושא. לפני הכל, חשוב להסיר את הסיבות הגורמות לבעיות נשימה: לאכול נכון, להימנע מחשיפה לזיהום אויר וממגע ושאיפת חומרים רעילים. פשוט להרפות. כמו שכבר ציינו, רפואה היא מלשון הרפיה, "הרפו ודעו". צריך להסיר את הגורמים המונעים רפואה.

האינסטינקט של מי שקשה לו לנשום הוא לקחת אויר – לשאוף. הבעיה של קושי הנשימה לכתחילה נובע מכך שקשה לשאוף אויר, מאחר שהריאות מלאות בפסולת. לכן כשמתחילות בעיות נשימה, צריך ללכת בניגוד לאינסטינקט לשאוף, ולנשוף אויר החוצה. ככה מפנים מקום בריאות וניתן לשאוף אויר. רוב הנשימות שלנו הן שטוחות, וזה לא מאפשר ניצול מרבי של חילוף חומרים בריאות. גם בספרי הקודש מסבירים חכמינו שטוב מאוד לקחת אויר מלוא הריאות, לכלוא אותו מספר רגעים ולנשוף אותו החוצה. נשימה רצונית כזו, הדורשת מאמץ מטהרת את הדמים העכורים ומזככת את המחשבה. זה בריא לגוף ובריא לנפש, וברובד גבוה יותר – זה תומך בעבודת המידות. כמה נשימות כאלה, לפחות חמש, או עד 10 דקות של נשימות כאלו פעמיים ביום, זה מומלץ מאוד.

כמו כן, מומלץ להסיר תזונה הגורמת להפרשת ליחות, בעיקר מוצרי חלב.

סבתא מספרת שזעתר, מועיל לסילוק ליחות מדרכי הנשימה, ויפה גם לחולי אסטמה וברונכיטיס. אפשר לצרוך אותו כתה, ולמרוח שמן זעתר על החזה.

צמח הקמומיל (בבונג') נמצא גם הוא כתומך בריפוי הפרעות בדרכי הנשימה. יש שתי דרכים לצרוך אותו: האחת – שואפים אדי קמומיל ע"י מכשיר אדים. השנייה – שטיפת הפה בתמיסת קמומיל – משרים במשך כעשר דקות חמש כפות תפרחת קמומיל בכוס מים רותחים, מסננים, מגרגרים ופולטים החוצה.

לבריאות!

אין בכתוב תחליף לייעוץ רפואי עם גורם מוסמך, והאחריות על המשתמש בלבד.

תגיות:תרופות סבתאברונכיטיסאסטמהבעיות בנשימה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה