ונשמרתם

ונשמרתם: פעוט בן שנה בלע כמות גדולה של כדורי אדוויל לילדים, ואיבד את ההכרה

חייו של יוסי הקטן בן השנה מירושלים – ניצלו בנס לאחר הרעלה חמורה בה לקה בעקבות בליעת כדורי אדוויל בכמות גדולה. אביו: "היה לנו מזל גדול"

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

לבית החולים הדסה הר הצופים פונה השבוע יוסי, פעוט בן שנה מירושלים שהובהל בדחיפות למיון בית החולים לאחר שבלע כמות גדולה של כדורי אדוויל, בצורת 'ממתקים'. בעקבות התקרית לקה הפעוט בהרעלה חמורה ואף איבד את הכרתו לעיני הוריו.

הכדורים המדוברים נקנו בארה"ב ומיועדים לילדים, ומסייעים במקרים של חום גבוה המלווה בכאבים. ד"ר דוד רכטמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים בבית החולים שקיבל את התינוק, הסביר כי כמות הכדורים שבלע היא פי 11 מהמינון המומלץ לילדים. היות והחומר הפעיל שבתרופה הוא איבופרופן – חומר כימי מסוכן, הטיפול נעשה באמצעות הזרקת נוזלים דרך הווריד כמו גם פחם שספח אליו את החומרים המסוכנים והרעלים שנספגו בגוף.

בתום הטיפול שקיבל במיון, הועבר יוסי הקטן לטיפול במחלקת טיפול מוגבר לילדים. לדברי הרופאה המטפלת, ההתאוששות שלו עלתה יפה ו"מדדיו התייצבו במהירות לאחר הטיפול שקיבל במיון". אתמול (ד') שוחרר יוסי לביתו, אך רופאיו מבקשים לחזור ולהדגיש את חשיבות הזהירות והשמירה של הילדים, מסכנת התרופות.

"היה לנו מזל גדול", סיפר אביו של יוסי ל'ווינט', לאחר שחרור בנו. "היה מאוד מפחיד לראות אותו עם רמת חמצן שצונחת, ולאט לאט מאבד את ההכרה. זה מעורר השראה לראות את המומחים שנקטו בכל הפעולות הנדרשות, כדי להציל את בני".

תגיות:פעוטותכדוריםסכנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה