ונשמרתם

הורים, שימו לב לסכנת ה’סליים’: בת תשע מטבריה נפגעה קשות בכפות ידיה

משחק ה'סליים' שהפך באחרונה ללהיט בקרב ילדים – גבה עד עכשיו לא מעט 'קורבנות' שנכוו בידיהם בדרגות פציעה שונות, אך הורים רבים עדיין לא מודעים לסכנה הגדולה האורבת בגוש הדביק והנעים למגע שהפך לחביב הילדים. לפניכם כל מה שצריך לדעת, וגם ממה להיזהר

ידי הילדה לאחר המשחק ב’סליים’ (צילום: המרכז הרפואי ’העמק’)ידי הילדה לאחר המשחק ב’סליים’ (צילום: המרכז הרפואי ’העמק’)
אא

משחק ה'סליים' שהפך באחרונה ללהיט בקרב ילדים – גבה עד עכשיו לא מעט 'קורבנות' שנכוו בידיהם בדרגות פציעה שונות, אך הורים רבים עדיין לא מודעים לסכנה הגדולה האורבת בגוש הדביק והנעים למגע שהפך לחביב הילדים.

הסליים מורכב בעצם מתמהיל של דבק, צבעי מאכל ואבקת כביסה. מה שהופך אותו ל'גמיש' וכייפי למגע הוא חומר כימיקלי בשם בורקס (חומצה בורית) שמצוי בחומרי ניקוי רבים וכן בנוזלי כביסה – וקטלני עבור עור הידיים.

עשרות מקרים של כוויות וזיהומי עור נרשמו לאחרונה בשל השימוש ההולך וגובר בחומרים אלו, זאת למרות שבעבר הוקיע משרד הבריאות את התופעה ואף הזהיר את ההורים בהודעה רשמית מטעמו, כי הכנת משחקים ביתיים עם חומרים כימיים מסוגים שונים – אסורה בתכלית.

המקרה האחרון היה רק אתמול (ג'), כאשר שחר בוסקילה בת התשע מטבריה, פונתה לבית החולים 'העמק' בעפולה כשהיא סובלת מדלקת עור קשה בכפות ידיה, כתוצאה ממשחק 'סליים' שהכינה בעצמה.

תחילה זיהו הוריה אדמומיות קלה בידיה, וחשבו שהמצב יחלוף מאליו. אולם כאשר חלה הידרדרות במצבן ועוצמת הכאב גברה, הובילו אותה לבית החולים. שם התגלה כי שחר סובלת מדלקת חריפה, נפיחויות בעור ופריחה, שנגרמו כתוצאה מהחומרים הכימיים עמם באה במגע.

ואם הילדים בכל זאת מתעקשים ולא מרפים - לפניכם תחליף זהה ל'סליים', מחומרים קצת יותר ידידותיים, וללא הבורקס הקטלני:

 

תגיות:משחקילדיםסכנהסליים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה