חדשות בריאות

כפפות, מטליות וחומרי ניקוי: 5 טיפים שימושיים לבית נקי ומצוחצח

כולנו אוהבים חיים נקיים ומאורגנים, כל שכן בית נקי ומסודר, אולם כדי להגיע למטרה זו עלינו להימנע מקיצורי דרך שעלולים לעלות לנו ביוקר. שימו לב לטיפים הבאים

  • י' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו אוהבים חיים נקיים ומאורגנים, כל שכן בית נקי ומסודר, אולם כדי להגיע למטרה זו עלינו להימנע מקיצורי דרך שעלולים לעלות לנו ביוקר. שימו לב לטיפים הבאים:

1. יש לחטא את כפפות הגומי – לאחר ששטפתם וניקיתם את הבית, אם אתם מסירים את כפפות הגומי בפינה עד לניקיון הבא – טעות היא בידכם.

בתוך הכפפות מצטברת לחות בזמן העבודה, המהווה היא כר פורה להתפתחות של חיידקים וזיהומים בפנים הכפפה. על כן, אם בידכם כפפות חד פעמיות, מומלץ לטבול אותן לאחר כל שימוש בתערובת מים חמים, מעאט נוזל כביסה ו-2 כפיות חומץ  למשך 5-10 דקות. בתום הזמן יש לסחוט את הכפפות ולהניחן לייבוש במקום קריר.

2. השתמשו במינון נכון בחומרי הניקוי – הפרזה בשימוש חומרי הניקיון עלולים לגרום להצטברות שאריות חומר ע"ג משטחים שונים שישמשו כר פורה להתפתחות של חיידקים וזיהומים. השתדלו להשתמש במידה נכונה בחומרי הניקוי ובצמצום.

3. אין להשאיר ערימות בלגאן ולכלוך– כדאי לסדר ולנקות את הבית על בסיס קבוע, ולא על פי הרצון המזדמן. זכרו – עקביות בניקיון הבית תחסוך לכם זמן, מאשר ניקיון ארוך של דברים מצטברים.

4. החליפו את המטליות והסמרטוטים לאחר כל ניקיון – האם אתם משתמשים באותו הסמרטוט והמטלית לניקוי משטחים שונים? אתם מפיצים ברחבי הבית את אותם לכלוכים והזיהומים. במילים אחרות אתם מנקים את המטבח עם החיידקים והמקלחת שהבאתם מהשירותים.

לכן אל תשכחו להחליף את הסמרטוטים והמטליות באופן קבוע ולאחר כל ניקיון.

5. הקפידו על כמות מדודה של נוזל כביסה – נכון, הכביסה לעיתים מדפה ריח לא נעים בעליל, אולם זו לא סיבה לשפוך כמות גדולה של נוזל כביסה. יש לדעת כי כאשר מכניסים יותר מדי נוזל למכונה הריחות הרעים עלולים להצטבר בתוך הבד, ולהידבק בבגד לצמיתות.

יתר על כן, שימוש תדיר בכמות גדולה של נוזל יכול לקצר את תוחלת חיי המכונה, בשל היווצרות קצף בין הדופן הפנימית לחיצונית של תוף הכביסה, וזה יכול לגרום להוצאת המנוע מכלל שימוש, לכן מעתה שמרו על כמות מדודה של נוזל כביסה, לפחות עד הסימון העליון שעל פתח ההכנסה במכונה.

תגיות:כפפותניקיון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה