פיתוח האישיות

איך עושים תשובה על חטא שחטאנו בווטסאפ? אחד הפוסטים החזקים שתקראו

אמנם יום כיפור כבר מאחורינו, אך לעולם לא מאוחר מדי לבקש סליחה על חטאים – בפרט כשמדובר על חטאים שחלקנו 'שונים' בהם מדי יום ללא משים, רק מעצם השימוש ברשתות החברתיות. פוסט מעצים במיוחד שכתבה מיכל אורבך בדף הפייסבוק שלה, הצליח ללכוד את תשומת לבנו, לא בכדי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אמנם יום כיפור כבר מאחורינו, אך לעולם לא מאוחר מדי לבקש סליחה על חטאים – בפרט כשמדובר על חטאים שחלקנו 'שונים' בהם מדי יום ללא משים, רק מעצם השימוש ברשתות החברתיות. פוסט מעצים במיוחד שכתבה מיכל אורבך בדף הפייסבוק שלה, הצליח ללכוד את תשומת לבנו, לא בכדי.

בפוסט מתארת אורבך בצורה משעשעת ואף לירית משהו – על מה היא מבקשת סליחה ומדוע. "על חטא שחטאנו בווטסאפ: ויראלנו, ספטמנו, חפרנו. וזהירות, הפוסט מדגים עברה נוספת, הארכנו", היא פותחת וכותבת.

במה כבר יכולים להיכשל משתמשי הווטסאפ? לא תאמינו.

לפניכם רשימת הסליחות החלקית של אורבך:

"פרסמנושלחנו הודעה על מכירת לולבים או מטפחות מהממות לחג, רק שזו קבוצה שאמורה להיות שקטה, ומיועדת להודעות של הורי גן 'שלולית' בלבד. עדכנו שמות פצועים או הרוגים לא עלינו, לפני שבני משפחותים שמעו שבכלל קרה משהו, כאילו העיקר זה לעדן בזמן אמת ושהידיעה תבוא מאיתנו. שלחנו הודעה שאינה עניין של פיקוח נפש באמצע הלילה – לא כולנו יודעים להדמים.

"קטענו – שלחנו הודעה אחת באלפי המשכים, כשהאצבע קלה על כפתור ה'שלח'.

"הסחנו דעת – ניסינו לעשות הכול במקביל ולא התייחסנו כראוי לבני משפחתנו, כשנזקקו לנו. מחשבתנו נדדה אל ההודעות, אפילו שאין שם גדולות ונצורות.

"נטשנו – יצאנו מקבוצה רגע אחרי שחבר אחר שלח בה הודעה. פתאום נזכרנו שרצינו לעזוב מזמן, זה לא שהוא שלח הודעה בעייתית אז יצאנו בהפגנתיות. מה, הוא נעלב?

"איחלנו ובירכנו – שיגרנו ברכות בסגנון 'שיהיה לכם יום רביעי נהדר' עם תמונת פרחים, או זריחה או שקיעה. שלחנו איחול זהה לכל אנשי הקשר שלנו וניסינו שייראה אישי 'אליך/אלייך'. ברכה שמתאים במיוחד להצמיד אליה את ההתנצלות הגנרית 'סליחה אם פגעתי בך'.

"חפרנו – הפגזנו בסרטונים ובהעברת מסרים לאורך כל היום, לכל רשימת התפוצה. ממתק לשבת, שבת לממתק.

"שיתפנו – ואינו דומה שיתוף פוסטים בפייסבוק לשליחת הודעות לטלפונים של אנשים באמצע יום עבודה.

"בזבזנו – המוני שעות על הקלדת מסרים ותיקונם, במקום פשוט לדבר כמה דקות ולמנוע סיבוכים ואי-הבנות. כילינו גם את זמנם של מכותבינו שהיה עליהם להשיב בכתב למסרינו, כי משום מה הפכנו לאומה של מתכתבים, וכבר נחוץ אומץ מיוחד כדי להציע מעבר לשיחה בעל-פה.

"ייבשנו – חבר ששיתף בקבוצה משהו מנשמתו או מחייו וציפה לתגובה כלשהי. זה לא קרה, אבל היי: אנחנו שלחנו עוד בדיחה ויראלית עם המילה ענקקק בהתחלה.

"שרשרנו – יצרנו מנהג של שרשור ברכות ארוך, במקום לשלוח הודעה אישית לחוגג או להבדיל לאבל.

"לא הנמכנו - את עוצמת צלילי התראת ההודעות, ותרמנו בכך לזיהום הקולי בסביבתנו". יש לכם מה להוסיף לזה? אתם מוזמנים לשתף אותנו!

 

תגיות:תשובהכיפורסליחהפוסטווצאפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה