בריאות ותזונה

5 דברים שאסור לכם לעשות מיד אחרי האוכל (מספר 3 יפתיע אתכם)

כולנו מודעים להשלכות שיכולות להיות על הפעולות שלנו מיד לאחר האוכל, אבל עד כמה באמת יכולות להזיק לנו פעולות שאצל חלקנו הן 'ברורות מאליו' כמו שתיית תה, אכילת פרי לקינוח וכיוצא בזה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו מודעים להשלכות שיכולות להיות על הפעולות שלנו מיד לאחר האוכל, אבל עד כמה באמת יכולות להזיק לנו פעולות שאצל חלקנו הן 'ברורות מאליו' כמו שתיית תה, אכילת פרי לקינוח וכיוצא בזה?

מחקר מטעם המחלקה למדעי ההתעמלות באוניברסיטת דרום קרוליינה (באנגלית: Department of Exercise Science at the University of South Carolina) מצא מספר דברים עיקריים שאנחנו עושים אחרי אוכל, מבלי לדעת שהם מזיקים לנו.

לפניכם חמשת הדברים העיקריים:

1. שתיית תה אחרי הארוחה

אמנם רבים גורסים ששתיית התה מיד אחרי הארוחה מיטיבה עמם (והראיה לזה שהם אינם מרגישים כאבי בטן או תופעות לוואי אחרות) אולם המדע דווקא חושב אחרת: במחקרם מצאו החוקרים שעלי תה שונים מכילים חומצות שמונעות מהחלבונים שבגופנו להתעכל. מה שזה אומר לנו הוא שלא כדאי לשתות תה מיד לאחר הארוחה, אלא לחכות לפחות כשעה לאחר מכן.

2. פירות – או לא להיות

רבים מאיתנו לא מסוגלים לסיים ארוחה טובה מבלי לקנח בפרי, אולם גם כאן החוקרים מותחים קו תחתון מודגש ומבקשים להזהיר: אכילת פרי מיד לאחר הארוחה משאירה את הפירות בקיבה, ב'זמן המתנה'. היות ואכלתם ארוחה דשנה לפני כן, המעיים שלכם תפוסים במזון שאכלתם, ויעבור זמן עד שהפירות יורשו להיכנס אף הם. מה קורה לפירות שנמצאים יותר מדי זמן בכלי מסוים? ניחשתם נכון! הם מרקיבים, וכך גם כל מה שלצדם.

לפירות וירקות לוקח בין עשרים דקות לשעה עד שהם מתעכלים בקיבה עצמה (אצל אנשים בריאים), ולכן הכי טוב גם כאן לחכות שעה אחרי הארוחה, ורק אז לאכול את הפירות.

3. הליכה מיד אחרי האוכל? חולה רעה!

כשמדברים על הליכה אחרי האוכל, הכוונה היא לכל פעילות מואצת אחרת שמכריחה את הגוף 'הכבד' משהו, לעשות פעולות לא רצוניות. אחרי האוכל, הגוף שלנו זקוק למנוחה בלבד, ואם לא נישמע להוראות – במקרים קיצוניים זה עשוי לגרום לרפלוקס קיבתי (תופעה שבה נוזלים חומציים מהקיבה עולים לכיוון הוושט וגורמים לתחושת צרבות).

הכי טוב זה לחכות כחצי שעה לאחר האוכל, ורק אחר כך להתחיל בפעילות כלשהי – בין אם הליכה, ובין אם פעולה נמרצת אחרת.

4. שינה אחרי האוכל? לא בבית ספרנו!

אם אתם הולכים לישון אחרי האוכל, אתם עלולים לסבול מצרבות, זיהומים וקשיים חמורים בעיכול.

5. מקלחות מיד אחרי האוכל

אסור בתכלית האיסור להתקלח מיד אחרי האוכל, היות והמים ממריצים את מחזור הדם ופוגעים בכך בתהליך העיכול. חשוב לחכות שעתיים לאחר האוכל, ורק אחר כך להיכנס להתקלח.

תגיות:אוכלבריאותפעולות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה