בריאות ותזונה

מה קורה לנו בגוף שעה אחרי שאנחנו שותים מוגז ומתוק? לא תאמינו!

כולנו יודעים מהם נזקי המשקאות המתועשים למיניהם – מוגזים, מתוקים ודיאט. כמות הכימיקלים הרעילים שקיימים בהם היא אסטרונומית, וממחקרים שבוצעו עולים נתונים מזעזעים למדי ממה שמתרחש לגוף שלנו בתוך שעה מרגע צריכת המשקאות הללו (שלא לדבר על הנזק הגדול שלהם לטווח הארוך)

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כולנו יודעים מהם נזקי המשקאות המתועשים למיניהם – מוגזים, מתוקים ודיאט. כמות הכימיקלים הרעילים שקיימים בהם היא אסטרונומית, וממחקרים שבוצעו עולים נתונים מזעזעים למדי ממה שמתרחש לגוף שלנו בתוך שעה מרגע צריכת המשקאות הללו (שלא לדבר על הנזק הגדול שלהם לטווח הארוך).

מה קורה לגופנו ב-15 הדקות הראשונות?

בזמן הזה הגוף מתחיל לקבל את רמות הסוכר הגבוהות, והמוח משדר לו שזה הזמן לשחרר כמות גדולה ומהירה של אינסולין. כשהכבד מרגיש בכך הוא נכנס לפעולה ומתחיל להפוך את כמויות הסוכר העודפות לשומנים שמאוחסנים במקומות שונים בגוף.

אחרי 30 דקות:

בשלב זה הגוף שלנו מקבל את הגזים או הקפאין שבמשקה התעשייתי, ומגיב בתופעות שמסמנות לחץ כדוגמת הרחבת אישונים, עלייה בלחץ הדם, דפיקות לב מואצות ועוד.

אחרי 45 דקות מרגע צריכת המשקה:

בשלב זה הגוף שלנו עסוק בייצור מוגבר של הורמון הדופמין – שאמנם תפקודים רבים וחשובים לו, אך כשהוא מיוצר ברמה גבוהה מדי, הוא עלול להזיק. תחילה אמנם נרגיש תחושה של סיפוק ועונג, אך לאחר מכן הגוף יתחיל להגיב בעצבנות כשם שהוא מגיב לסמים קשים.

כעבור שעה מרגע צריכת המשקה:

בשלב הזה לרוב מתרחשת בגופנו תופעה של צניחת סוכר משמעותית, שנותנת את אותותיה בשלל צורות: עייפות וכבדות פתאומיות, שינויים במצב הרוח, תחושת ערפול מחשבתי ונפשי ורצון לנמנם.

תגיות:משקאותסוכרבריאותסכנהמוגזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה