בריאות ותזונה

מדהים: 5 תהליכים שיתרחשו בגופכם אם תפתחו את הבוקר באכילת ביצה

הרבה דברים מתרחשים בגופנו כשאנחנו מספקים לו את החומרים החיוניים להשלמת תהליכים ביולוגיים שונים. מחקרים שבדקו את השפעת חלמוני הביצים על הגוף, מצאו כי הם מכילים חומרים הכרחיים כגון חומצת אמינו ואחרים, שמשפרים משמעותית את התפקוד הכללי של הגוף

(אילוסטרציה: shutterstock)(אילוסטרציה: shutterstock)
אא

הרבה דברים מתרחשים בגופנו כשאנחנו מספקים לו את החומרים החיוניים להשלמת תהליכים ביולוגיים שונים. מחקרים שבדקו את השפעת חלמוני הביצים על הגוף, מצאו כי הם מכילים חומרים הכרחיים כגון חומצת אמינו בשם כולין – שמשפיעה על האותות העצביים ומסייעת לנו לזכור פרטים קטנים, כמו למשל: היכן הנחנו את המפתחות של האוטו.

צריכה יומיומית של כולין בתפריט התזונתי, משפרת את הזיכרון אלפי מונים, אך זה עוד לא הכל: בחלמון הביצה קיים גם חומר בשם לוטאין, שהוא ויטמין ששומר על הצלילות המחשבתית וכן על ראייה חדה וברורה.

הלוטאין נמצא בעין שלנו באופן טבעי, ומגן על הרשתית מפני נזקי השמש. כשהוא נמצא בגוף שלנו ברמה מספקת, הוא אף מקטין את הסיכון ללקות בקטרקט.

אז מה נוכל להרוויח מאכילת ביצה מדי יום? לפניכם חמישה יתרונות בריאותיים:

1. חיזוק העצמות והשיניים – הביצים עתירות בויטמין D שבכוחו לווסת את רמת הסידן בדם. לפיכך ביצים עוזרות בחיזוק העצמות ושמירה על בריאותן. הביצים אף מסייעות לסידן להיספג בגוף ובכך למנוע מחלות כגון אוסטאופורוזיס.

2. טריפטו... מה? נעים מאוד! שני נוגדי החמצון שימנעו מחלות לב וסרטן

בחלמון הביצה מצויים שני נוגדי חמצון חשובים מאוד בשם טריפטופן וטירוזין – שעל כל אחד מהם בנפרד אפשר לכתוב ספר שלם של יתרונות.

חוקרים מהמכון לביוטכנולוגיה מולקולרית (IMBA) באוסטריה, בדקו במשך 10 שנים את הקשר שבין תזונה לקויה למחלות במערכת העיכול. יוזף פיננגר, מנהל המכון לביוטכנולוגיה מולקורלרית אמר שהמחקר מצא כי הטריפטופן עשוי לרפא השפעות של תזונה לקויה, אך היות והגוף אינו יכול לייצרו בעצמו – חשוב שהוא יקבל את הכמות המספקת מבחוץ.  

חוסר בטריפטופן גורם לשלשול, כאבי בטן ומחלות כרוניות כגון קוליטיס כיבית וקרוהן. אבל זה עוד לא הכל: החוקרים הצליחו להוכיח שחומצת האמינו טריפטופן אף מפחיתה תופעות של חרדות ודיכאון, מסייעת בהרגעת מיגרנות ומונעת בעיות לב (על פי מחקר שהתפרסם  Science Daily) ואפילו סרטן.

עם זאת, יצויין כי בשנות ה-90, תעשיית תוספי המזון האמריקנית הוציאה את הטריפטופן כתוסף תזונה תחת הפרסום שהוא 'מסייע רבות לתופעות חרדה ודיכאון', אולם הצריכה ההיסטרית שלו גרמה להרעלה המונית שבה נפגעו כ-5,000 איש, מתוכם 40 קיפחו את חייהם. על רקע האמור לעיל אין לצרוך את הטריפטופן כתוסף שלא בצמוד להנחיות הרופא המטפל, והוא יהא זה שגם ימליץ על המינון הנכון.  

3. הגנה על בריאות העור, השיער והכבד

ביצים מכילות רמה גבוהה של חומצה פולית – שחיונית בשמירה על העור, השיער ובריאות הכבד. בין היתר, חומצה פולית אחראית על יצירת תאי דם אדומים בגופנו. אנמיה נגרמת כשהחומצה הפולית נמצאת ברמה נמוכה ובלתי מספקת בגוף.

4. סיוע לירידה במשקל

מחקרים רבים שבוצעו בעשור האחרון הצליחו להוכיח שיש קשר ישיר בין צריכת ביצים לארוחת בוקר עם ירידה מהירה במשקל – בדיאטות דלות פחמימות. היות והביצים הן חלבון, הן נותנות לנו תחושת שובע לאורך זמן ומכאן שמתאפשרת ירידה מהירה במשקל (פחות נשנושים למשל).

5. חיזוק המערכת החיסונית

ביצים מכילים רמה גבוהה של ויטמין B6, שהוא אחד הויטמינים היותר חשובים בשמירה על המערכת החיסונית של הגוף.  ויטמין זה מצוי בדגנים, קטניות, חומוס, מוצרי חלב, בשר ודגים, עגבניות, תפוחי אדמה, בננות ו...ביצים.  

תגיות:ארוחת בוקרביציםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה