בריאות ותזונה

גם אנחנו לא ידענו: 10 המאכלים שאתם יכולים לצרוך חופשי, מבלי להשמין

כדי לשמור על משקל תקין לאורך זמן ולא להעלות, חשוב לצרוך מאכלים עשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים. המאכלים שלפניכם עתירים בחומרים שציינו ומעניקים תחושת שובע לאורך זמן, וגם רמת הקלוריות שלהם נמוכה עד מאד - כך שלא תצטרכו לדאוג מעלייה במשקל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כדי לשמור על משקל תקין לאורך זמן ולא להעלות, חשוב לצרוך מאכלים עשירים בסיבים, ויטמינים ומינרלים. המאכלים שלפניכם עתירים בחומרים שציינו ומעניקים תחושת שובע לאורך זמן, וגם רמת הקלוריות שלהם נמוכה עד מאד - כך שלא תצטרכו לדאוג מעלייה במשקל. 

במילים אחרות, את המאכלים שלפניכם אתם יכולים לאכול חופשי:

מלפפונים

המלפפונים עשירים בוויטמינים, מינרלים ונוזלים שמסייעים לגוף לנקות רעלים, להיפטר מהפסולת שבו ולרדת במשקל איטי אך מבוקר. 

 

תפוחים 

בתפוחים רמה גבוהה של ויטמין C ואשלגן, אכילתם מעניקה תחושת שובע וכל תפוח מכיל רק 50 קלוריות. 

 

פירות הדר: אשכולית, לימון, קלמנטינה, תפוז 

כל פירות ההדר מכילים בתוכם רמה גבוהה של ויטמין C ונוגדי חמצון המסייעים בפעילות מעיים ועיכול, שומרים על בריאות הכבד והעור ומסייעים לרדת במשקל בצורה מאוזנת. 

 

חצילים 

החצילים מכילים רק כ-25 קלוריות, ויתר החומרים שבו הם חלבונים. בין כל כובעיו החציל 'מתמחה' במניעת התפתחות סרטן המעיים, סיוע באיזון סוכרת, הגנה על מערכת כלי הדם והלב ושיפור זרימת הדם. עדיף לצרוך אותם כשהם מבושלים או אפויים, ולהתרחק מהם כשהם מטוגנים. 

 

חסה

בעלה חסה אחד ישנן שלוש קלוריות בלבד, לכן דיאטנים רבים ממליצים לצרוך חסה והרבה... 

 

ברוקולי, כרובית וכרוב 

כל הירקות הללו, השייכים למשפחת המצליבים, הוכחו מדעית כמונעי סרטן וכמעולים בשמירה על איזון היודין בגוף. וכשהיודין בגוף מאוזן, קל לנו לרדת במשקל. 

 

סלק אדום

הסלק האדום הוא מאכל נפלא בעל חומרים מזינים ביותר כמו מנגן, שבין היתר אחראי על שריפת הקלוריות בגוף שלנו. הסלק אף עוזר בפעילות מעיים תקינה, מונע עצירויות, מטפל בזיהומים, מנקה את הגוף מרעלים ולוחם בהתפתחות של תאים סרטניים. סלק בינוני מכיל כ-40 קלוריות. 

 

קישואים

קישואים מכילים 42 קלוריות בלבד, ועתירים בסיבים תזונתיים, מגנזיום, נוגדי חמצון, חומצה פולית, ויטמין C, אשלגן ומגנזיום. מחקרים הוכיחו כי הקישוא טוב במיוחד בכל הקשור להסדרת פעולת מעיים ולשמירה על משקל מאוזן. 

 

אוכמניות ותותים 

התותים והאוכמניות עוזרים בסילוק רעלים והסדרת פעולות מעיים. בשניהם יש נוגדי חמצון שמסייעים ביותר לעיכול טוב, ושניהם עתירים בויטמין C. ניתן לאכול מהם מדי יום. 

 

פופקורן 

פופקורן נטול חמאה או סוכר שמכינים אותו בסיר עם מעט שמן - מכיל רק 31 קלוריות לכוס. לכן אתם יכולים לשלב אף אותו בתפריט שלכם. 

תגיות:דיאטהמאכליםבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה