חדשות יהדות

הרב שטיינמן זצ"ל ב-10 סגולות לזרע של קיימא

העיקר הכוונה, אמירת מזמור קי"ט, והדרך לזכות לסיעתא דשמיא - 10 הדרכות מיוחדות מהרב שטיינמן בקריאת פרקי תהילים

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

1. עדיף לומר מעט פרקים – העיקר הכוונה

קבוצת נשים, שרצתה להתאחד באופן שכל אחת תאמר מספר פרקים ובכך יאמרו בכל יום את כל ספר התהילים, שאלה את הרב שטיינמן מה דעתו. השיב הרב: "זה דבר טוב באופן שאינו בא על חשבון הבית והילדים". עוד ציין הרב: "טוב מעט בכוונה מהרבות בלא כוונה…", כלומר: עדיף שיאמרו פחות פרקי תהילים מתוך כוונה, מאשר שיאמרו הרבה פרקים ללא כוונה.

2. עצה לזרע של קיימא: לסיים כל יום את כל ספר התהילים

ולפני כמה שנים באו לרבנו זוג כאוב ומדוכדך מאחת המדינות הרחוקות, ובכו שכבר הרבה שנים הם מחכים, ולא זכו עדיין בפרי בטן, ויעץ להם רבינו עצה זו שיאמרו שניהם כל הספר תהלים בכל יום, וכששאלו שזה לוקח להם בערך ארבע שעות, ולא יוכלו לומר הכל בבת אחת, אמר רבינו שיכולים לחלקו לחלקים ובכל פעם שיש להם זמן יאמרו מעט, והעיקר שיסיימו את הספר כל יום, ולאחר כשנה ביקשו לבשר לרבינו שנולדה להם בת, ושמח עמהם (פרי חיים).

3. לומר מזמור שמתאים לצרותיו הספציפיות

אדם אחד הגיע לרב שטיינמן ותינה את כאבו, שיש לו הרבה צרות במספר תחומים. השיב לו הרב שטיינמן כי יש קונטרס 'שימוש תהילים' מרב האי גאון, ובו מצוין על כל מזמור למה הוא מועיל. "תראה את זה ותאמר את המזמורים המתאימים לצרות שלך", אמר הרב שטיינמן וציין כי הקונטרס מודפס גם בתהילים בהוצאת 'מקראות גדולות נ"ך אורים גדולים'.

4. אבא צריך עזרה? הילדים יאמרו משניות והבנות - תהילים

משפחה שאביה נפטר הגיעה לרב שטיינמן בשאלה: הילדים חלמו שאבא צריך עזרה. מה לעשות? השיב הרב: "שהבנים ילמדו משניות והבנות יאמרו תהילים".

5. לפני אמירת התהילים – לתקן את הנושאים של 'בין אדם לחברו'

הרב שטיינמן סח פעם למקורבו: "בא אלי אחד מקהילה שלטענתו אירעו שם כמה צרות, ועכשיו בנו חלה ל"ע, אמרתי לו שיש אומרים שאם בבית אחד התגרשו הדיירים שם כמה פעמים זה בעיה בבית, ואני אומר וכי הבית חטא? אנשים חוטאים!!!", קרא הרב בכאב, וציין: "נכון שיש גם ענין בבית, אבל העיקר הוא איש בעוונו ישא".

המשיך הרב וסיפר את העצה שנתן לאותו אדם: "ואמרתי לו שיאמר כל יום את כל ספר התהילים, וכן אשתו, ודווקא בדמעות כיוון ש'שערי דמעות לא ננעלו'". עוד אמר הרב: "אף שאמרתי לו לומר תהילים, שכחתי לומר לו שאם יש ענין של 'בין אדם לחברו' לא יועיל התהילים, כגון שרוצה שכנו לבנות, והשני לא נותן רשות מאיזה סיבה רחוקה וכדו', ובזה מצער את חברו, ואחרי שבאים עליו צרות כבר מוכן שיבנה אף אלף חדרים", סיים הרב את דבריו.

6. "כשאני מתעורר בלילה – אני אומר את מזמור קיט"

באחת הפעמים אמר הרב שטיינמן: "בלילה כשאני מתעורר קשה לי לראות, לכן הרבה פעמים אני אומר פרק קי"ט בתהילים, שיש בזה מעלה מיוחדת של א' ב' כפול שמונה, כמו שמובא במסכת ברכות ד' ב'.

7. שלוש עצות כדי להיפקד בזרע של קיימא

אחד בא לפני רבינו להתברך להיפקד ב'זרע של קיימא': אמר רבינו שלושה דברים:

א. לבדוק מזוזות 

ב. לבדוק אם לא פגע במישהוא

ג. שני בני הזוג יאמרו כל אחד את כל ספר התהילים, ואין צורך דווקא ברציפות. על כך העיר הרב ואמר: "וכי ניתוחים יותר קל לעבור?!"

הרב הוסיף והסביר כי המעלה הגדולה באמירת תהילים היא שאנשים עושים זאת לשם תפילה. "יש בזה מעלה גדולה, כי אנשים עושים זאת לשם מצוות תפילה, ללא כל הנאה".

8. איזה פרק כדאי לומר?

באחת הפעמים נשאל הרב שטיינמן על השאלה איזה פרק תהילים כדאי לומר. השיב הרב: "אין הבדל, וכדאי לומר את פרק קי"ט, שיש שם את כל האותיות".

9. כיצד ניתן לתקן חטא?

אדם אחד ניגש לרב שטיינמן וביקש ממנו הדרכה כיצד לנהוג במקום לצום בימי השובבי"ם, כיוון שמסיבות בריאותיות אינו יכול לצום, וכן אינו יודע ללמוד תורה.

השיב לו הרב: "תדבר פחות, ותאמר הרבה תהילים". לאחר מכן אמר למקורביו כי אם אותו אדם היה יודע ללמוד, היה אומר לו גם ללמוד הרבה גמרא.

10. כך ניתן לזכות לסיעתא דשמיא ולחיזוק הגוף

הרב שטיינמן רגיל לומר: "אמירת ספר תהלים כל יום היא עצה והשתדלות לסייעתא דשמיא, לחיזוק הרוח והגוף ולשמירת בריאות האדם ומשפחתו יותר מכל מיני בדיקות רפואיות".

מתוך 'כאיל תערוג' פרשת ראה.

תגיות:הרב שטיינמןילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה