בריאות ותזונה

משרד הבריאות מבהיר: מיצי פירות מלאים בסוכר ומסוכנים לבריאות

מיצי פירות סחוטים מכילים סוכר בכמות מפתיעה. סוכר פירות מעלה את הסיכון לכבד שומני וגורם לנזק בכלי הדם

  • א' תמוז התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הפרסומות התמימות וה"טבעיות" של מיצי פרות מעניקים לצרכנים את ההרגשה כי מדובר במשקה של בריאות. כדי להזים את הדעות הרווחות בציבור כי מיצי פירות הם בריאים, משרד הבריאות יפרסם בקרוב נייר עמדה בנושא.

בקרוב, יקבלו המיצים הטבעיים אזהרה בדמות מדבקה אדומה, המעידה כי מדובר במזון שאינו בריא, וכי הוא שווה ערך, מבחינה תזונתית, לשאר המשקאות קלים עתירי הסוכר ולחטיפים מתוקים. הסיבה: כמות עצומה של סוכר פירות, המצוי בכמות גבוהה במשקאות מתוקים.

פרופ' רונית אנדוולט, מנהלת מחלקת לתזונה במשרד הבריאות ומרצה לתזונה, וחברת הוועדה לרפורמת סימון המזון, הגיבה לפניית מוסף 'ממון', ואמרה כי "אנחנו דורשים לסמן את המיצים בכוס מיץ טבעי. בתכולה של 200 מיליליטר יש 5 כפיות סוכר. זה המון".

"סוכר פירות מזיק יותר מסוכר רגיל. הוא מעלה את הסיכון לכבד שומני ולנזק בכלי הדם. בעבר חשבו שהוא מעלה פחות את רמת האינסולין בדם, אבל ממחקרים התברר שלא כך הדבר. כל הגופים הבינלאומיים אינם ממליצים לצרוך כמות פרוקטוז גדולה כל כך. כדי ליצור מיץ נדרשת כמות גדולה של פרי, בעוד שהמנה היומית המומלצת היא 2 עד 3 פירות ליום בלבד. לכן החלטנו שיקבל מדבקה".

ההמלצה הרווחת כיום בקרב תזונאים רבים היא לצרוך פרי בצורתו הטבעית ולא כמיץ שנסחט, משום שבסחיטה מופרדים ממנו הסיבים. יותר מכך: על מנת לייצר בקבוק של ציץ טבעי, נחוצה כמות גדולה של פירות. חשוב לזכור כי למרות הוויטמינים והמינרלים הרבים שבפירות, ארגון הבריאות העולמית על צריכת 2 עד 3 מנות פרי ביום בלבד, בגלל תכולת הסוכר הגבוהה שבהם.

תגיות:בריאותמיץסוכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה