בריאות ותזונה

כל הדיאטות שניסיתם נכשלו? יכול להיות שצמחונות היא הפתרון עבורכם

צמחונות יעילה יותר מדיאטה רגילה בהשגת משקל מופחת ושינויים מיטביים בשכבות השומן, כך מצא מחקר חדש בארה"ב

  • כ"א סיון התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רבים מכירים את התחושה המתסכלת הזו: מנסים דיאטה אחת אחרי השניה, עושים הכל כדי למלא אחרי הוראות סוג הדיאטה שבחרנו או הומלצה לנו – ובכל זאת, או שלא יורדים במשקל, או שיורדים ומחזירים את הכל עם ריבית.

למתייאשים מדיאטות, כך מצא מחקר חדש, ייתכן שיש פתרון בלתי צפוי: תזונה צמחונית.

המחקר, שנערך על ידי וועידת הרופאים לרפואה אחראית בוושינגטון, חילק 72 חולי סוכרת סוג 2 באופן מקרי לשתי קבוצות. קבוצה אחת התבקשה לאכול תזונה הצמחונית, בעוד הקבוצה השניה הודרכה לצרוך תזונה רגילה המוצעת בדרך כלל לחולי סוכרת. הדיאטה הצמחונית היתה כמעט טבעית: מקסימום המוצרים מהחי שהותר לחולים לצרוך היה יוגורט דל שומן אחד ביום. הדיאטה הרגילה מילאה אחרי כל דרישות הרפואיות המקובלות מחולי סוכרת.

התזונה הצמחונית, מצאו החוקרים, היתה כמעט פי שתיים יותר יעילה בהפחתת משקל הגוף, וגרמה לחולים לרדת 6.2 קילוגרמים, בהשוואה ל-3.2 קילוגרמים בלבד שירדו החולים בקבוצה השניה.

בנוסף, החוקרים ערכו בדיקות MRI כדי לבדוק אילו שינויים התחוללו בשכבות השומן של החולים. על אף שהחולים בשני הקבוצות הראו הפחתה בשומן שמתחת לעור, רק התזונה הצמחונית הובילה להפחתת השומן שעל השרירים. לממצא זה חשיבות  רבה כי מחקרים בעבר מצאו מתאם בין שומן מעל  השרירים לבין תנגודת אינסולין, כך שהפחתה בשומן הזה עשויה להוביל למטבוליזם טוב יותר של גלוקוז.

"הממצאים הללו חשובים עבור אנשים המנסים לרדת במשקל, כולל אלה הסובלים מסינדרום מטאבולי ו/או סוכרת סוג 2", סיכמו החוקרים. "אבל הם רלוונטיים גם עבור אלה שלוקחים ברצינות את שמירת המשקל שלהם ורוצים להישאר רזים ובריאים". 

תגיות:דיאטהצמחונותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה