בריאות ותזונה

החשש מסלמונלה: האם בקרוב נצטרך לוותר על החביתה?

סיבה לדאגה? משרד הבריאות הודיע כי דווחו מספר מקרי סלמונלה בישראל ובמדינות נוספות בביצים שכולנו אוכלים. אז האם נצטרך לוותר על החביתה או ביצת העין?

  • כ"ה אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

גם במשרד הבריאות מודאגים ומודיעים על עלייה בתחלואה מחיידק הסלמונלה האלים ביותר שנמצא בביצים שאנו צורכים.

בהודעה שפורסם בשם המשרד נכתב "בתקופה האחרונה נצפתה עליה בשכיחות זן של חיידק הסלמונלה (סלמונלה אנטריטידיס) ב-14 מדינות באירופה וגם בישראל אשר גרם לתחלואת מעיים ואף למספר צברים של תחלואה ב-2016 ו-2017.

"על פי המידע הקיים בידי משרד הבריאות קיימת סבירות גבוהה שמקור החיידק הינו בביצים, אך טרם אותר מקור ספציפי או ודאי. גם באירופה המקור ככל הנראה בביצים שמקורן בפולין. באירופה דווחה תחלואה בין היתר בבריטניה, הולנד, איטליה, הונגריה, נורבגיה ושוודיה. הועברו דגימות לאירופה על מנת לבדוק האם מדובר באותו חיידק, ותהיינה תשובות תוך מספר שבועות.

לאור זאת משרד הבריאות מבקש לרענן שוב את ההנחיות לציבור הנוגעות לרכישה, אחסון, טיפול וצריכה של ביצים ושל מזונות המכילים ביצים".

לפני כשבועיים, מפקחי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מצאו סימנים להימצאותו של חיידק הסלמונלה בלול במושב עלמה שבגליל העליון ובתגובה נאסר לשווק ביצים מאותו המשק עד לקבל תוצאות סופיות של הבדיקות. כמו כן, במסגרת בדיקות של משרד החקלאות נתגלו ביצים המכילות את חיידק הסלמונלה אשר יובאו מאוקראינה, ושיווקן נעצר.

השאלה המתבקשת האם מהיום יש לוותר על הביצים? אין בכך צורך. אבל יש לנקוט בכללי הזהירות הבאים: כשאתם רוכשים את הביצים עליכם לוודא שהן ארוזות בניילון אטום ושהן נמכרות בחנות ממוזגת. אל תקנו בחנויות שבהן אין מיזוג לביצים. שימו גם לב האם מסומנים כתובת ותחנת המיון, סוג הביצה והתאריך האחרון לשיווק. כדאי גם להביט על התבנית ולראות האם יש סימון של תחנת המיון.

תגיות:ביציםסלמונלהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה