חדשות יהדות

הרב צבי זוננשיין: איש החסד שכל בני ברק הכירה הלך לעולמו

עיר התורה והחסידות מתעטפת באבל כבד עם היוודע דבר פטירתו של איש החסד הנודע, הרב צבי זוננשיין ז"ל. המנוח היה מפורסם במעשי חסד וצדקה שנים רבות לכל דכפין: חתנים וכלות, יתומים וכל מי שנזקק לעזרה

  • כ"א אייר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

החיים כבר לא ישובו למסלולם לאחר שאתמול לפנות בוקר הסתלק לבית עולמו בפתאומיות איש החסד ובעל הלב הרחב שהיה מוכר כאדם שמסייע לכלל ולפרט, כשהוא בן תשעים ושתיים בפטירתו.

המנוח היה עסוק כל כולו למען עזרה להכנסת כלה בגופו ונפשו. הוא היה תמיד מתעניין אצל כל אחד האם ידוע לו על מאן דהו שזקוק לעזרה כלשהי בריהוט או במוצרי חשמל. כשרק שמע על אדם שנמצא במצוקה כספית, מיד היה מפעיל את כל קשריו, כולל עסקנים ורבנים, כדי לסייע לאיש להיחלץ ממצוקתו.

לאחרונה נחלש מאוד ושהה בבית האבות ויז'ניץ בבני ברק. גם שם ניסה דרך מכשיר הטלפון לסייע לכל מי שרק יכל. כולם ידעו את הכתובת של רבי הערשיל. למגינת הלב הוא נפטר שם אתמול בבוקר במיתת נשיקה.

המנוח זצ"ל נולד בכ"ב אייר תרפ"ה בקנדה, לאביו רבי דוד ז"ל ולאמו מרת הינדה ע"ה. היה מקורב ביותר לאדמו"ר הקודם מצאנז-ז'מיגראד, רבי ארי' לייבוש זצוק"ל, שחיבב אותו מאד ועודד אותו להמשיך בחסדיו הרבים. כותב השורות בעצמו מעיד על חסדיו הגדולים בבני ברק במשך עשרות שנים. הוא היה מחלק מקררים, תנורים ורהיטים למשפחות נזקקות, לחתנים וכלות מעוטי יכולת וכדומה, והמוני משפחות נזקקות זכו ממנו לקבל סיוע.

אחד ממכריו סיפר לאתר "בחדרי חרדים": "ר' צבי ניהל הכל ללא שום ארגון חסד וללא שום עמותה. היה סוחב בעצמו ומביא את הרהיטים הביתה למשפחות, ואף פעם לא רצה לקבל תמורה על כך".

הרב צבי זוננשיין זצ"ל הותיר אחריו דור ישרים מבורך, שני בנים ובת, נכדים וצאצאים הממשיכים את דרכו, דרך החסד, התורה והחסידות.

בצהריים נערכה הלווייתו ויצאה מבית המדרש של חסידות צאנז-ז'מיגראד ברחוב הרב מינץ בבני ברק לבית העלמין ירקון, שם נקבר

תגיות:הרב צבי זוננשייןבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה