בריאות ותזונה

מחקר חדש: רוצים לחיות 3 שנים נוספות? תתחילו לרוץ

תוחלת החיים של אנשים שעסקו בריצה היתה גבוהה יותר ב-3 שנים בהשוואה לזו של אנשים שלא רצו – כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב"ניו יורק טיימס"

  • כ"ג ניסן התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר חדש שפורסם ב"ניו יורק טיימס" מצביע על כך שתוחלת החיים של אנשים שעסקו בריצה היתה גבוהה יותר בשלוש שנים בהשוואה לזו של אנשים שלא רצו. יותר מכך: כל שעת ריצה מאריכה את תוחלת החיים בשבע שעות נוספות.

המחקר מוכיח באופן חד משמעי שלריצה יש השפעה חיובית על תוחלת החיים. מדובר בהשפעה מבורכת שלא הוכחה עד כה באופן חד משמעי בקשר לאף סוג אחר של ספורט. על פי המחקר, גם אנשים מעשנים או שסובלים מעודף משקל – יזכו בתוחלת חיים ארוכה יותר אם ירוצו.

החוקרים סבורים שריצה, ללא קשר לקצב או לנפח שלה, הפחיתה את הסיכון של אדם למוות בטרם עת בכמעט 40%. היתרון נשמר גם במקרים של משתנים שעלולים להשפיע על המחקר, כמו עישון והיסטוריה של בעיות בריאותיות. אמנם,  פעילויות גופניות נוספות הוכחו כמשפרים את תוחלת החיים, אך לא באותה מידה כמו ריצה. רכיבה על אופניים, הליכה ופעילויות אירוביות נוספות הורידו את הסיכון למוות בטרם עת ב-12% בלבד.

החוקרים התקשו להשיב מה ייחודי כל כך בריצה על פני פעילויות גופניות אחרות, וציינו כי הם מעריכים שהריצה מסייעת בהורדת לחץ הדם הגבוה, בשומן ובעיקר בשומן הבטני ובגורמים נוספים.

מחקרים שנעשו בעבר הצביעו אף הם על מעלותיה הגופניות של הריצה: הורדת הסבירות לחלות כמעט בכל מחלה, חיזוק המערכת החיסונית, ייעול עבודת מערכת לב-ריאה, זרימה טובה של דם וחמצן בגוף, והפחתת הסיכון להתקף לב, לחץ דם גבוה ושבץ מוחי.

מחקרים אין ספור מוכיחים על כך שפעילות גופנית, בשילוב עם שמירה על משקל בריא, היא אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית באופן טבעי את לחץ הדם, אם הוא מעל לנורמה. ריצה היא פעילות מומלחת ביותר לבעלי כולסטרול גבוה.

נוסף על כך, ריצה וכל תרגול אחר הכולל נשיאת משקל מעלים את צפיפות העצם, דבר העוזר במניעת אוסטיאופורוזיס. מחקרים מראים כי לאנשים שרצים הרבה יותר קל להירדם בלילה והם גם ישנים למשך זמן רב יותר.

כמו צורות רבות של פעילות גופנית, ריצה היא אף תרופה מצוינת להתמודדות עם לחץ, מתח רגשי ואפילו דיכאון קל. שחרור האנדורפינים הופכים את הרצים לשמחים יותר. מבוגרים בריאים שמבצעים פעילות גופנית באופן קבוע הם בדרך כלל מאושרים יותר מאלה שלא. הריצה משפרת את מידת הסבלנות, ההומור והאמביציה והופכת את הבן אדם לרגוע ומשוחרר.

תגיות:ריצהבריאותאריכות חיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה