מעניין

גאוני: 10 שימושים יעילים לבצל, שאולי לא הכרתם

מלבד יתרונותיו האדירים בקולינריה ובריפוי שלל מחלות - לבצל שימושים נוספים, טובים לא פחות, שאולי לא הכרתם. לפניכם 10 טיפים יעילים, בדוקים ו'מבריקים' במיוחד, שאפשר לעשות עמו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. שמירה על טריות האבוקדו לאורך זמן

אם אתם רוצים לשמור על טריות האבוקדו ולמנוע השחרה, שימו אותו לצד בצל סגול (בפרט לאחר שחתכתם אותו). הבצל הסגול ישמור על הצבע, ולא פחות מכך - על הטעם של האבוקדו. 

2. מבריק כלי כסף ומסייע בהסרת חלודה

אם יש לכם כלי כסף או כלים אחרים שהחלודה הצטברה עליהם, נסו לשפשף אותם עם חלקו הפנימי של חצי בצל. חיזרו על הפעולה מספר פעמים, עד להיעלמות טוטלית של החלודה. 

3. יש לכם גינה והחתולים הורסים כל חלקה טובה בה?

אל דאגה, גם כאן נחלץ הבצל לעזרתכם: חתיכות בצל שפוזרו בין השיחים והפרחים בגינתכם, יבריחו ממנה את החתולים חיש קל. אותו פטנט ירחיק מהגינה גם את החרקים הלא רצויים. 

4. שמירה על שיער חלק ומלא ברק

תרסיס בצל ביתי שאותו תכינו מבצל מגורד וממים רותחים, ייתן תוצאה מופלאה לשיערכם. נסו והיווכחו. 

5. מרגישים שאתם עומדים להתעלף? קחו בצל, וחסל

הבצל ידוע כיעיל במיוחד במניעת בחילות והתעלפויות. כל שעליכם לעשות הוא להניח אותו בקרבת מקום, כשאתם מרגישים שאתם עומדים להתעלף או להקיא. 

6. ניקוי סירים משומנים עיקשים

מעדיפים להימנע מתכשירים כימיים להסרת שומן? תתפלאו לשמוע, אבל השריית חצי בצל בסיר (המלוכלך כמובן) עם מים רותחים, למשך כחצי שעה - תעשה את אותה עבודה בדיוק. 

7. טשטוש ריחות בלתי נעימים

בין אם צבעתם לאחרונה את החדרים לכבוד פסח כחלק משיפוצים לכבוד החג, ובין אם אתם משתמשים לעתים קרובות בכימיקלים - חשוב שתדעו שלבצל תכונות לספח אליו ריחות בלתי נעימים (אם כי זה עדיין לא פוטר אותנו מלהתרגל לריח ה'ניחוח' הדומיננטי, שלו בעצמו).

8. מי אמר טיפול עמוק באקנה, ולא קיבל?

מיץ מבצל אחד שאותו ערבבנו עם מיץ עגבניות וכף שמן זית - הוא מרקחת טבעית מעולה לטיפול בפצעי אקנה. מרחו את המשחה על המקום הנגוע מדי ערב על עור פנים נקי, ולא תאמינו עד כמה זה יעיל לריפוי מהיר. 

9. תרסיס טבעי למניעת עקיצות יתושים

הקיץ מגיע ועמו 'אורחים' לא קרואים - יתושים. אם אתם מחפשים פתרון טבעי וקל להרחקתם מגופכם, הרי שהבצל מוכן ומזומן לכבודכם: שפשוף של בצל על עורכם, יניב את אותה תוצאה שיתנו לכם תכשירים שונים למניעת עקיצות יתושים ואחרים. 

10. הסרת קוצים בקלות

אם חדר לגופכם קוץ או שבב עץ זעיר, תוכלו להסירו בקלות באמצעות הצמדת בצל סגול על האזור, למשך כשעה. הבצל יסייע 'למשוך' את הרסיס החוצה מגופכם, חיש קל. 

תגיות:בצלטיפיםניקיוןיעילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה