בריאות ותזונה

מחקר פורץ דרך: נמצא הקשר בין רמות סוכר גבוהות לאלצהיימר

''אם ברצונך למנוע עמידות לאינסולין ולהגן על המוח שלך לעת זקנה, התעמל, שמור על דיאטה מאוזנת ובריאה והקפד על משקל הגוף שלך''

  • כ"ה אדר התשע"ז
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקר ישראלי, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת ת"א, הוכיח כי עמידות לאינסולין, שעלולה להביא להתפתחות סוכרת, תורמת לירידה קוגניטיבית ולמחלות זיכרון.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שעמידות לאינסולין תורמת גם לירידה קוגניטיבית מואצת – כעבור 20 שנה. "אנשים עם עמידות לאינסולין, עם או בלי סוכרת, נמצאים בסיכון מוגבר לדעיכה קוגניטיבית מואצת כעבור שני עשורים", אמרו החוקרים. "הפגיעה הקוגניטיבית היא בעיקר בתחום הזיכרון ובתחום התפקודים הניהוליים".

לדברי החוקרים, "מדובר בממצאים חשובים מאוד, המהווים פתח לאפשרות של טיפול התנהגותי ותרופתי מונע, כדי לשמר את התפקוד הקוגניטיבי ולמנוע התפתחות של דמנציה".

המחקר התבצע על קבוצה של כ-500 חולים במחלות לב, שנבחנה רמת עמידותם לאינסולין בעזרת מדד שנקרא Homeostasis Model Assessment, או HOMA, שמודד את רמות האינסולין והגלוקוז בדם בזמן צום. החוקרים נעזרו בשורה של מבחנים ממוחשבים, העריכו את רמת התפקודים הקוגניטיביים של החולים, ומצאו שהנבדקים ברבעון העליון במדד HOMA נמצאו בסיכון מוגבר לירידה קוגניטיבית מואצת – 20 שנה אחר כך.

"התוצאות הללו מחזקות את הצורך להעמיק ולחקור את ההשפעה של פעילות גופנית, דיאטה ותרופות שמפחיתות את ההתנגדות לאינסולין על דמנציה", הסביר פרופ' טנה, מצוות החוקרים.

המסר ברור כשמש: "אם ברצונך למנוע עמידות לאינסולין ולהגן על המוח שלך לעת זקנה, התעמל, שמור על דיאטה מאוזנת ובריאה והקפד על משקל הגוף שלך. ואם אתה כבר לוקה בטרום-סוכרת, כלומר רמות גלוקוז בדם שלך גבוהות מהרגיל, מבלי שייחשבו עדיין לסוכרת, העצות הללו חשובות לך במיוחד", סיכם פרופ' טנה את מסקנות המחקר. 

תגיות:בריאותסוכראלצהיימר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה