אביגיל מייזליק

"פתאום הבנתי שהחוסר שלום בית שלנו הוא מתנה מהשם"

"זכיתי בבחור עם נתונים מיוחדים, שם שהולך לפניו לא פחות משלי, וציפיות גדולות מאד מהחיים. הרגשתי שאני ברקיע השביעי ומעבר לו. וביום שאחרי - כאילו מישהו כיבה את הפרוז'קטורים באצטדיון ענקי, ואפילה גדולה השתררה... עברנו שנים קשות. ואז בעלי אמר לי משפט אחד ששינה את הכל..."

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

"את יודעת, אביגיל, אנשים רבים חושבים שהעובדה שאין להם שלום או שיש להם קושי כזה או אחר, זאת סוג של טעות. אולי טעות בבחירת בן הזוג, אולי טעות של ההורים או השדכנית.

אך האמת היא שהכל מדוד, הכל מדויק והכל הכל לטובה, לא כסיסמה אלא אמת אמיתית.

ואת זה למדתי בעצמי על בשרי.

"תמיד הייתי הילדה הכי טובה בעולם. הכי צדיקה, הכי חכמה, מביאה הביתה תעודות מושלמות, אהובה ומקובלת וכל הבנות רוצות להתחבר איתי. לכל מקום שהלכתי הייתי מוקפת בעדת מעריצות שלא הפסיקה להלל ולשבח את מידותיי המושלמות ואת הלב הטוב שלי. באמת הייתי טובה לכולן, השתדלתי ככל יכולתי לא לפגוע באף בת, וההערצה של בנות כיתתי לא גרמה לי להיות עריצה או גאוותנית. משהו בי היה מכוון מגיל צעיר להצליח לרצות את כל מי שמסביבי ומשמיים גם קיבלתי כישורים מתאימים.

"אמא ידעה שתמיד אם היא צריכה עזרה היא יכולה לפנות אלי, על כל הדברים שלי ויתרתי לטובת אחי ואחיותיי, הייתי 'בעלת הלב הטוב' של הבית וגם המורות לא גמרו לשבח ולהלל אותי, הילדות ראו בי דוגמא ובקיצור - פשוט ילדה מושלמת. אמנם הייתי צריכה לעבוד ולעמול הרבה בשביל זה, אך התמורה היתה משתלמת במיוחד כי קיבלתי מהסביבה אהבה והערכה ללא גבול.

"לפני שהתחתנתי, היה לי ברור שמי שיזכה בי הגריל את פיס חייו. אני זוכרת באיזה שהוא יומן שכתבתי לעצמי – 'תנו לי רק בעל, ילדים ויאללה'. לא ברור לי מה 'יאללה', אך התחושה שלי היתה שאני עומדת להתחתן עם גדול הדור ולהיות אשתו הצדקנית.

"ובאמת, זכיתי בבחור עם נתונים מיוחדים, שם שהולך לפניו לא פחות משלי, וציפיות גדולות מאד מהחיים. החודשים עד החתונה וגם החתונה עצמה היו סוג של ענן ורוד ומהמם, הרגשתי שאני ברקיע השביעי ומעבר לו. גם השבע ברכות היה מרגש ומיוחד. וביום שאחרי - כאילו מישהו כיבה את הפרוז'קטורים באצטדיון ענקי, ואפילה גדולה השתררה.

"נותרנו רק אני והוא בבית אחד, שני כוכבים גדולים שאמורים להיות גדולי הדור הבא - וזה לא עבד.

לא הסתדרנו. לא יודעת למה. כמעט על כל דבר רבנו. כשאני אמרתי צהוב - הוא אמר ירוק, כשאני רציתי חם - הוא רצה קר, אם רציתי לישון - הוא רצה ללכת, וכן הלאה והלאה. חוסר התאמה קיצונית.

ההלם שלי היה עצום. לראשונה בחיי אני עומדת מול בן אדם שלא נמס מהתנהגותי המושלמת, ובאופן כללי - אני פשוט לא מוצאת חן בעיניו.

"הרבה שנים קשות, ריבים והתמודדויות עברו בינינו. גיליתי בתוכי כעסים, מילים לא יפות ועוד כל מיני 'מידות' שלא הכרתי. השם זיווג אותי בן אדם שלא הצלחתי 'לשבות בקסמי'. הוא פשוט לא נשבה. לא עברו עלינו שנים קלות, אך רגע השינוי היה במשפט אחד שבעלי אמר לי: 'תדעי לך שכל אדם אחר שהיית מתחתנת איתו היה חושב שאת פשוט צדיקה מושלמת. אבל אני לא מצליח להסתדר איתך'.

"פתאום, הבנתי שבעצם קיבלתי את בעלי משמיים כדי שאתחיל להתבונן על עצמי באמת. לראות ולהכיר את המידות הלא מושלמות שלי ודווקא זה שאנחנו לא מסתדרים זאת הזדמנות שלי לגדול. כך למדתי עד כמה הרבה מהמעשים המושלמים שלי היו סוג של עבדות, העיקר שיאהבו אותי. זה לא היה באמת לשם שמיים, זה היה לשם הכבוד וההערצה שקיבלתי. וברגע האמת - זה לא עמד במבחן המציאות.  הבנתי שחוסר השלום בית שלי הוא מתנה מהשם כדי לגדול באמת. ומשם התחלנו לעבוד. הרבה שנים, והרבה עבודה, אך היא השתלמה! זכיתי להגיע עם בעלי לשלום ואהבה עצומים, ובעיקר - הפכתי להיות מי שאני באמת".

 

אורז מלא עם ירקות ירוקים מוקפצים

בזמן האחרון נתקלתי בדיאטת בריאות מיוחדת, בה אוכלים המון ירקות בכל ארוחה. בארוחת הערב אוכלים דווקא מבושל, והבאתי כאן כמה מתכוני בריאות קלים, טעימים ומהירים בהם יש אחוז ירקות גבוה.

דרגת קושי: קלה   |  זמן בישול: 30 ד'   |    4-6 מנות

החומרים הנדרשים:

לאורז:

3 כוסות אורז מלא

מלח

לירקות:

6 שיני שום כתושות

חצי כפית צ'ילי

4 כפות שמן זית

כוס פרחי ברוקולי

חצי כוס אפונה קפואה, מופשרת

3 קישואים, חתוכים לעיגולים

4 גבעולי בצל ירוק, קצוצים גס

 

אופן ההכנה:

מכינים את האורז: ממלאים סיר עם מים ומוסיפים את האורז ומעט מלח. מביאים לרתיחה ומבשלים על אש נמוכה ללא כיסוי, כ-30 ד' עד שהאורז רך לגמרי. מסננים היטב ושומרים בצד.

מכינים את הירקות: מביאים סיר עם מים לרתיחה ומבשלים את הברוקולי 2-3 ד', עד שהוא מתרכך. מסננים. במחבת רחבה מזהיבים את השום והצ'ילי בשמן הזית. מוסיפים את עיגולי הקישואים ומקפיצים עד שהם מזהיבים קלות. מוסיפים את שאר הירקות, מטגנים תוך כדי ערבוב והקפצה עוד 3-4 ד'. מתבלים במלח ומגישים יחד עם האורז.

 

פשטידת ירקות "בריאות"

פשטידה קלה במיוחד לשעת ארוחת הערב, טעימה, בריאה ומזינה מאד.

דרגת קושי: קלה     |    זמן אפיה: 30 ד'     |     5-6 מנות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

כוס כרובית קפואה

סלסלת פטריות חתוכות לפרוסות

2 בצלים קצוצים גס

3 כפות שמן זית

4 קישואים חתוכים לעיגולים

בטטה אחת, מגוררת

3 ביצים

חצי כוס קמח

חצי כוס פירורי לחם מקמח מלא

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

מזהיבים את הבצל עם שמן הזית במחבת עד שהוא מתרכך, כעשר ד' על אש בינונית. מערבבים מידי פעם. מוסיפים את פרוסות הפטריות ומטגנים עד שהנוזלים מתאדים. מעבירים לקערה ומוסיפים את הכרובית, הקישואים והבטטה. מתבלים את הירקות במלח ופלפל. בקערה נפרדת מערבבים את הביצים, הקמח ופירורי הלחם. מוסיפים שליש כוס מים ויוצקים על הירקות. מערבבים הכל היטב ומעבירים לתבנית בינונית משומנת קלות. אופים בחום של 180 מעלות 25-30 ד', עד שהפשטידה מזהיבה ומתייצבת.

 

תבשיל קינואה וירקות עם קארי

מצד אחד לתבשיל זה טעם עשיר מאד, ועם זאת הוא קל לעיכול ואינו מכביד כמו מיני דגן אחרים. לקינואה, סוג של דגן עגול אותו ניתן למצוא בבתי טבע, מרקם מתפצפץ וטעם עדין וטעים.

זמן הכנה: 20 דקות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים הנדרשים:   

2 כוסות גרגרי קינואה

4 כוסות מים

2 כפות שמן זית

בצל אחד קצוץ דק

2 גזרים חתוכים לקוביות

2 קישואים חתוכים לקוביות

2 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות

נתח קטן של דלעת חתוך לקוביות

כפית אבקת קארי טובה

רבע כפית קינמון

חצי כפית פפריקה

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

מזהיבים בשמן את הבצל כעשר דקות על אש בינונית. מוסיפים את קוביות הירקות ומטגנים עוד כחמש דקות. מוסיפים את הקארי והקינמון ומערבבים כדקה. מוסיפים את הקינואה,  המים והפפריקה ומביאים לרתיחה. מתבלים במלח ופלפל, מכסים ומנמיכים את האש ומבשלים כחצי שעה. לאחר הבישול משאירים את הסיר מכוסה עוד כעשר דקות. פותחים, מערבבים בעדינות ומגישים.

 

ירקות כתומים מוקרמים בחלב קשיו

זמן הכנה: 20 ד'  |  זמן אפיה: כשעה  |   6 מנות

החומרים הנדרשים:

2 בטטות בינוניות קלופות

נתח דלעת קטן

4 גזרים קלופים

שן שום כתושה

כוס אגוזי קשיו לא קלויים

חצי כוס מים

3-4 כפות גבינה צפתית או פטה מגוררת

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

פורסים את הירקות לפרוסות דקות בעובי חצי ס"מ ומסדרים אותם בתבנית עמוקה. טוחנים בבלנדר את הקשיו והמים עד לקבלת נוזל אחיד. מערבבים את הנוזל עם השום הכתוש, מלח ופלפל או מחממים את החלב וממיסים בו את החמאה ומוסיפים שום מלח ופלפל ויוצקים על התערובת. עוטפים בניר כסף ואופים כחמישים דקות בחום של 180 מעלות. מסירים את הניר, מפזרים את הגבינה  ואופים עוד כעשר דקות עד שהגבינה מזהיבה.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:מתכוניםאביגיל מייזליק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה