אביגיל מייזליק

"ואז הגיעה גרפיקאית חדשה למשרד, והרגשתי את האדמה רועדת לי מתחת לרגליים"

"היתה זו עבודת המידות אמיתית להמשיך לפרגן ולחייך אליה, להאמין בכל ליבי ש'אין אדם נוגע במוכן לחברו כמלוא הנימה'. אך למרות ניסיונותיי, התולעת הקטנה של הקנאה כרסמה בליבי פנימה, ונפלתי בדעתי פעמים רבות לאין מספר" – אביגיל מייזליק בטור מיוחד על קנאה, ולקינוח: ארבעה מתכוני דגים מופלאים לסעודת פורים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סיפור טרי טרי שסיפרה לי חברה טובה:

"אני עובדת כגרפיקאית במשרד הפקות מסוים כבר שנים רבות. יש לי ותק, קהל לקוחות קבוע ומעמד בכיר, ואני משתדלת ככל יכולתי להצדיק את השם הטוב שיצא לי ולא להתגאות בו. לפני כשנתיים, משהו מהותי השתנה. למשרד הגיעה גרפיקאית חדשה ומוכשרת, ומהר מאד היא החלה לכרסם במעמדי. זהו סיפור ידוע ומוכר ששומעים עליו הרבה, אך כשהוא קורה לך, זה ממש לא נעים.

"רחלי, הגרפיקאית החדשה, עובדת בסגנון חדשני ומודרני שמכוון לקהל הצעיר, ואילו אני הולכת על הקו השמרני שמכוון לקהל רחב יותר, אך מטבע הדברים הוא פחות זוהר וקוסם והרבה פחות נוצץ.

לאט לאט, ראיתי בעיניים כלות איך המעמד שלי מתחיל לרדת ורחלי מקבלת יותר ויותר עבודות שבעבר היו מופנות אלי. הכי קשה היה כשמספר קמפיינים גדולים במיוחד נפלו בחלקה, כאלו שבעבר לא היה ספק שיגיעו אלי והפעם איך שהוא – כל קמפיין גדול שכזה הופנה אליה בלי שאפילו ישאלו אותי.

"לא מעט אנשים במשרד התחמקו ממני במסדרונות והרגשתי איך האדמה רועדת לי מתחת לרגליים. היתה זו עבודת המידות אמיתית להמשיך לפרגן, לחייך אליה, לא לקנא, להאמין בכל ליבי שאין אדם נוגע במוכן לחברו כמלוא הנימה ושהכל כבר נכתב ותוכנן בשמיים עוד לפני שהגיע אלינו לארץ.

אך למרות ניסיונותיי - התולעת הקטנה של הקנאה כרסמה בליבי פנימה, ונפלתי בדעתי פעמים רבות לאין מספר. הייאוש שבתוכי דחף אותי להשיב מלחמה שערה, לשנות סגנון ולנסות להתחרות איתה, הזכרתי לעצמי בכל הכוח שאני עושה את מה שאני יודעת הכי טוב לעשות ומה שאני גם מאמינה בו שהוא הדבר הנכון ביותר. לשנות סגנון רק בגלל שהיא כאן, במשרד, יהיה טעות אמיתית. אך זה היה קשה, ממש בשיניים השתדלתי להחזיק מעמד. המשכתי לקבל עבודות גדולות וחשובות, אך כל הזמן הרגשתי שהיא מקבלת עבודות טובות יותר.

"באחד הקמפיינים החלטתי שזהו, אני לא יכולה יותר להתאפק ועושה משהו ב'סגנון רחלי'. עשיתי את זה, וזה יצא מאד מאד טוב. אנשים התלהבו והחמיאו לי בלי סוף, אך אני לא הייתי מרוצה. הרגשתי שעשיתי משהו שאני ממש לא מאמינה בו, הכל רק בשביל להראות שגם אני יכולה ולא פחות טוב מרחלי. זה היה כל כך מזויף בעיני.

"באותו יום שוחחתי ארוכות עם בעלי על כל הנושא והוא האיר את עיני. 'את פשוט נכנסת לתחרות איתה, אבל באמת – אין ביניכם שום תחרות. אם את רוצה להתחיל לחיות כבן אדם מאמין – זה המקום לחיות אמונה. באמת להאמין שהקב"ה שלח אותה, שלכל אחת מכם יש את החלק שלה והכל בהשגחה פרטית מדוקדקת. זו גם הזדמנות לעשות עבודת המידות ולראות עד כמה עליך עוד לשפר את נושא הקנאה'. כך הוא דיבר איתי וגרם לי להבין שבעצם היא הגיעה כדי לעזור לי לעבוד על מידותיי. 'ואת תראי", הוסיף ואמר 'שאם את תלכי בדרך הזו של האמונה, ולא תנסי להתחרות איתה, רק תוותרי ותעשי את שלך באמונה – גם הכבוד והמקום שלך יחזרו חזרה'.

"וכך באמת עשיתי. החלטתי בתוכי להפסיק להלחם, המשכתי לעצב בצורה שאני מאמינה שהיא הכי נכונה ולא חיפשתי יותר איך 'לנצח' את רחלי. כל אחת מאיתנו קיבלה את המקום הנכון והמתאים לה, היא בסגנון שלה, אני בסגנון שלי, לשתינו היה קהל לקוחות קבוע ומרוצה וגם הבוס הגדול היה מרוצה ביותר.

"ויום אחד, קרה גם מה שבעלי אמר. אחד הלקוחות הגדולים ביותר שעד היום עשה תמיד עבודות מול רחלי ביקש לעבוד איתי. 'למה לא עם רחלי?' שאלתי, אך הוא אמר שדווקא הסגנון שלי הוא מה שהוא מחפש כרגע.

"התפללתי המון על העבודה הזו ואמרתי תהילים, מקווה בכל ליבי שהיא תצליח, אך הפעם היה זה ממקום חדש. לא ממקום היסטרי ומפוחד של תחרות, אלא ממקום רגוע ומכיר בערכו, מקום שרוצה לעשות את הכי טוב שאני יכולה ולא יותר. וכך באמת היה. הלקוח היה מרוצה מאד ובמיוחד האחראית על הקמפיין. היא ניגשה אלי יום אחד ואמרה: 'את יודעת, בפעם הקודמת שעבדנו עם רחלי הבוסים לא היו מרוצים בכלל, היינו צריכים לשנות כל הזמן ובקושי הצלחנו לרצות אותם. וכאן הכל עבר כל כך חלק, כל כך מוצלח'.

"חשבתי קצת ועניתי לה: 'את יודעת מה ההבדל בין העבודה שרחלי עשתה לבין העבודה שאני עשיתי?', היא ודאי ציפתה שאומר לה שאני יותר מקצועית, יותר ותיקה, יותר מנוסה או כל תשובה אחרת מסוג זה. אך אני רק עניתי: 'ההבדל הוא שאני אמרתי תהילים להצלחת העבודה, וכנראה בגלל זה היה לנו סייעתא דשמייא עם המנהלים'. וזו היתה הרגשה נפלאה...".

 

פילה סלמון ברוטב ירוק וציפוי תפוחי אדמה פריך

הפריכות של תפוחי האדמה המטוגנים מוסיפה למראה ולטעם של הדג

דרגת קושי: קלה   |   זמן צלייה: 15-20 ד'    |    6 מנות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

החומרים הנדרשים:

6 מנות פילה סלמון

מלח ופלפל

2 תפוחי אדמה קלופים

שמן לטיגון

לרוטב:

חב' כוסברה טרייה

6 שיני שום

4 כפות שמן זית

 חצי כפית כורכום

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

טוחנים במעבד מזון, בלנדר או בלנדר ידני את כל חומרי הרוטב לתערובת אחידה. מניחים את הסלמון בתבנית בינונית, ממליחים ומפלפלים. מורחים על הסלמון את הרוטב וצולים בתנור בחום של 220 מעלות, למשך 15-20 ד', עד שהדג מזהיב.

בינתיים מכינים את ציפוי תפוחי האדמה – מגררים את תפוח האדמה ומניחים על מחבת רצועות בצורה של הסלמון מתפוח האדמה המגורר. מטגנים 2-3 ד', עד שמזהיב והופכים לצד השני. מעבירים לניר סופג. לפני ההגשה מניחים את הציפוי הפריך על כל דג ומגישים.

 

דניס בפטריות ויין לבן

דג שלם, צלוי ברוטב קלאסי וטעים במיוחד

דרגת קושי: קלה   |  זמן צלייה: כחצי שעה

החומרים הנדרשים:

1 דניס גדול

2 כוסות יין לבן יבש

חבילה פטריות טריות

3 בצלים גדולים קצוצים

שמן לטיגון

4 כפות פטרוזיליה קצוצה

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

במחבת מטגנים את הבצלים עד שהם מזהיבים. שוטפים היטב את הדג, ומתבלים אותו במלח ופלפל. פורסים את הפטריות לפרוסות ומסדרים מסביב לדג. שמים את הבצל המטוגן סביב הדג ומפזרים את הפטרוזיליה. יוצקים את היין ואופים בתנור בחום של 180 מעלות כחצי שעה. מידי פעם פותחים ויוצקים מהנוזלים שנקוו בתבנית על הדג. מתקבל דג בצבע חום עמוק ויפה. אין להשתמש בפטריות משומרות, כיוון שיתקבל טעם שונה לחלוטין.

 

פילה דג בירקות ויין

רוטב הירקות נותן לדג טעם חדש ומיוחד והיין מדגיש את הטעמים ומחבר את המנה כולה לרוטב עשיר במיוחד

דרגת קושי: בינונית  |   זמן בישול: 30 ד'  |  10-12 מנות ראשונות

החומרים הנדרשים:

750 גר' נסיכה, בורי, פילה דניס או לברק

מעט חומץ

4 כפות שמן זית

5 שיני שום פרוסות לעיגולים

2 פלפלים ירוקים בהירים פרוסים לפרוסות

4 עגבניות קלופות וקצוצות (אפשר מקופסה)

1 חבילה עלי סלק - עלים בלבד קצוצים גס

כוס יין לבן לא מתוק

2 כפות כוסברה קצוצה

כפית פפריקה חריפה (אפשר להחליף בפפריקה מתוקה)

כפית סוכר

מלח ופלפל

 

אופן ההכנה:

חותכים את הדג לקוביות או פרוסות ומשרים אותו במים עם חומץ ומלח. בסיר או מחבת עמוקה שמים את שמן הזית, פרוסות השום והפלפלים. מביאים לבעבוע ומבשלים על אש קטנה כעשר דקות. מוסיפים את העגבניות ומבשלים עוד חמש דקות. מוסיפים את היין, עלי הסלק, והדגים ומביאים לרתיחה. מוסיפים את הפפריקה, הכוסברה,  סוכר מלח ופלפל. מבשלים כעשרים דקות מכוסה על אש נמוכה או עד שהדגים מוצקים. טועמים ומתקנים תיבול.

 

דג צלוי עם תפוחי אדמה ובצל מטוגן

זוהי ארוחה שלמה כבר בתנור ויש לה טעם נפלא של בצל מטוגן

דרגת קושי: קלה     |   זמן אפיה: 50 ד'   |    5-6 מנות

החומרים הנדרשים:

3 בצלים פרוסים לעיגולים

5-6 תפוחי אדמה קלופים ופרוסים לעיגולים דקים

חב' נסיכה, בקלה או כל דג אחר

שמן לטיגון

חצי כפית פפריקה

חצי כפית גריל דג

מלח ופלפל

2 כפות שמן זית

 

אופן ההכנה:

במחבת גדולה שמים שמן ומזהיבים בו את עיגולי הבצל כרבע שעה. מסדרים את פרוסות תפוחי האדמה על תבנית משומנת קלות ומפזרים עליהם את הבצל. מערבבים את התבלינים עם 2 כפות שמן. חותכים את הדגים למנות ומכניסים אותם לקערה עם התבלינים. מערבבים היטב ומניחים את הדג על תפוחי האדמה. יוצקים חצי כוס מים לקערה שבה עורבבו הדגים ומערבבים קלות כדי שכל התבלינים שנשארו בקערה יפלו למים. יוצקים את המים על כל התבשיל, עוטפים בניר כסף ואופים בתנור חצי שעה. מסירים את הנייר ואופים עוד כעשרים ד' או עד שהכל זהוב.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:אביגיל מייזליקדגים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה