ונשמרתם

צבע מאכל לבן, שנמצא בין היתר במשחות שיניים - התגלה כמסרטן

מפחיד: במסגרת מחקר חדש שנערך בצרפת, גילו החוקרים כי צבע המאכל הלבן המכונה E171, שנמצא במשחות שיניים, ממתקים ומוצרי מזון רבים - עשוי לגרום לסרטן

אא

במחקר שנערך לאחרונה בצרפת, בשיתוף עם משרד הבריאות ומשרד החקלאות - נמצא כי צבע מאכל לבן, שבו משתמשים בתעשיות המזון, הקוסמטיקה והצבע - מסרטן. ד"ר אילנה זילבר-רוזנברג, תזונאית ומדענית מהאוניברסיטה הפתוחה, מסבירה בראיון ל-ynet כי מדובר בחומר שמשמש גם בתעשיות הצבע והקוסמטיקה, אך נמצא גם במוצרי מזון רבים כולל מסטיקים מסוג 'מאסט' ו'אורביט' וגם במשחת שניים 'קולגייט'. 

בשל סיבה זו, ארצות מסוימות בעולם (כדוגמת גרמניה) אסרו לחלוטין את השימוש בחומר זה (שנקרא גם טיטניום דיאוקסייד). במחקר גילו החוקרים כי חומר זה גורם להפרעות קשות במערכת החיסונית בהקשר זה של ספיגת החומר ברקמות הגוף השונות, ואף מצאו כי הוא מגביר את הסיכון ללקות בסרטן המעי בכ-40%.

כעת הודיע משרד הבריאות הצרפתי על פתיחת חקירה מיוחדת שתבדוק את הסיכון בדקדקנות, ואף תפרסם את ממצאיה בסוף חודש מרץ. "כל הדברים שהם לבנים, יש סיכוי גדול שיימצאו כמסרטנים", מסבירה ד"ר זילבר-רוזנברג. "משחת שיניים, גם המשחות והקרמים ששמים נגד קרינת שמש - מכילים טיטניום אוקסיד. זה ממש לא קשור רק לאוכל. זה צבע שמוסיפים להרבה מאוד מוצרים", היא אומרת ומוסיפה "הייתי מצפה שהיום, בשנת 2017, לא יכניסו למזון מוצר או חומר מינרלי שעלול לגרום לפגיעה בבריאות".

עם זאת, לדבריה זה לא פוטר את הצרכן מאחריות. "הצרכנים גם הם צריכים להיות מודעים, ולדעת לקרוא את תוויות המזון", היא מסכמת. 

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה