דיכאון וחרדות

מחקר חדש טוען: שמן לבנדר יעיל בטיפול בחרדה, לא פחות מתרופות כימיות

דיכאון וחרדה הפכו בשנים האחרונות לתופעה בעלת הד עולמי, ורק בארה"ב לבדה מגיע היקפה לכ-6.8 מיליון בני אדם שסובלים ממנה. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Phytomedicine שופך אור על התופעה ותסמיניה, ואף מציג דרך טבעית אפשרית (מני רבות) להתמודד עמה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

דיכאון וחרדה הפכו בשנים האחרונות לתופעה בעלת הד עולמי, ורק בארה"ב לבדה מגיע היקפה לכ-6.8 מיליון בני אדם שסובלים ממנה. מחקר חדש שפורסם בכתב העת Phytomedicine שופך אור על התופעה ותסמיניה, ואף מציג דרך טבעית אפשרית (מני רבות) להתמודד עמה.

במחקר התברר כי נשים נוטות לפתח חרדות יותר מאשר גברים, ודבר זה מתרחש בעיקר בגיל ההתבגרות. תסמינים שלא טופלו בזמן, יכולים כמובן להתפתח ואף להחמיר במהלך החיים – והטיפול שמציעה הרפואה הקונבנציונאלית הוא איזון תרופתי של נוירוכימיקלים (כגון סרוטונין ודופאמין).

תסמיני החרדה הנפוצים ביותר אצל נשים הם:

- מתח נפשי

- תפיסה לא מציאותית של בעיות, ו'ניפוחן' לכדי ממדים מבהילים

- כאבים פיזיים שלעתים יבואו לידי ביטוי בשרירים תפוסים

- חשש מביצוע משימות קלות ופשוטות ביותר

- עייפות כרונית

- קשיי ריכוז

- מצבי רוח משתנים

- קשיים בבליעה

- עצבנות, נרגנות וחוסר יכולת להירגע

- הזעת יתר

- סחרחורת תכופה, מיגרנות ו/או קוצר נשימה

- חוסר מנוחה נפשית ותחושת חיים 'על הקצה'

- רעידות ופרכוסים תכופים

- קושי להירדם

ברוב המקרים, אישה שפונה לרפואה הקונבנציונאלית בבקשת עזרה לטיפול בחרדה – מטופלת באמצעות תרופות כימיות כגון ואליום, ואטיבן וקסנקס. אלא שהמחקר בדק ומצא ששמן הלבנדר יעיל באותה מידה כמו התרופות הכימיות (הדוגמה שניתנה לאחת מהן היא תרופה בשם lorazepam).

יתירה מזאת, המחקר מצא שהטיפול בשמן הלבנדר אינו נושא בחובו תופעות לוואי (ששכיחות אצל הנשים שנוטלות lorazepam) ואף נמצא כמרגיע במיוחד מבחינה רפואית הן לסובלים מתופעות של חרדה ודיכאון והן לריפוי דלקות, מיגרנות, כאבי פרקים ודמנציה.

אופן השימוש

את שמן הלבנדר ניתן לצרוך ככמוסות, אבל היות והן יקרות ולא תמיד מצויות בבתי הטבע – החוקרים מציעים אלטרנטיבה: תה שמופק מפרחי לבנדר. אם בכל זאת מצאתם את הכמוסות ואתם מעוניינים לצרוך אותן – יש להתייעץ עם איש מקצוע מתחום הבריאות, כדי לקבוע את המינון המתאים (אסור בתכלית לילדים).

הכנת תה לבנדר:

שימו כף פרחי לבנדר מיובשים בתוך מסננת, ערו מעליה את המים הרותחים ושתו. ניתן לשים את הפרחים גם בתוך שקיקי בד, ולהשתמש כתמצית למספר רב של שימושים.

(הבהרה: העצות התזונתיות מתפרסמות בעקבות מחקרים ופרסומים בחו"ל. איננו ערבים להצלחת המתואר, אלא רק מביאים את המידע לידיעתכם)

תגיות:דיכאוןתהבריאותחרדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה