חדשות בארץ

זהירות: תכשיטי ילדים פופולאריים מכילים ריכוז חריג של מתכות מסוכנות

מחקר שערך משרד הבריאות גילה בתכשיטי ילדים הנמכרים בישראל רמות חריגות של עופרת, קדמיום, ניקל, ארסן וכרום

חלק מהתכשיטים בהם נמצאו רמות חריגות של מתכות מסוכנותחלק מהתכשיטים בהם נמצאו רמות חריגות של מתכות מסוכנות
אא

במסגרת מחקר שערך משרד הבריאות, בשיתוף חוקרים ממכון התקנים ומאוניברסיטת חיפה, נמצאו מתכות כבדות בתכשיטי ילדים פשוטים הנמכרים בחנויות רבות בישראל.

המחקר, שנערך במימון הקרן לבריאות וסביבה, דגם באופן אקראי 22 תכשיטים מחנויות שונות שמוכרות מוצרי אופנה ותכשיטים לילדים. הבדיקות נערכו במעבדה של מכון התקנים הישראלי והעלו תוצאות מדאיגות: תכולה גבוהה של מתכות רעילות.

משרד הבריאות פרסם את תוצאות המחקר: "תוצאות הבדיקה של התכשיטים מעידות על תכולה גבוהה מאוד של המתכות הרעילות עופרת וקדמיום. במקרים מסוימים נמצאו ריכוזים הגבוהים בשני סדרי גודל (יותר מפי 100) ואף בשלושה סדרי גודל (יותר מפי 1,000) ביחס לתקן האמריקאי/האירופאי עבור קבוצת מוצרים זו".

המתכות הרעילות: עופרת, קדמיום, ניקל, ארסן וכרום, נמצאו בעיקר בתכשיטים זולים המיוצרים מפלסטיק וממתכת.

חשיפה לעופרת עלולה לגרום למגוון של השפעות בריאותיות, ביניהן בעיות התנהגות ובעיות למידה. ריכוז גבוה של עופרת עשוי לפגוע במערכת העצבים ובהתפתחות הקוגניטיבית. חשיפה לקדמיום עלולה לגרום לפגיעה בעצמות, בתפקוד הכליות ובהתפתחות קוגניטיבית.

על פי הודעת משרד הבריאות, קיימים דיווחים על מקרים של תחלואה ואף תמותה בקרב ילדים עקב בליעה של חלקי תכשיטים עם תכולת עופרת גבוהה. משרד הבריאות מבקש להדגיש כי אין סכנה בענידת התכשיטים, אך הכנסה של התכשיט לפה ובפרט בליעתם, עלולה לסכן את חיי הילד או הילדה. כמו כן, מתכות מסוימות עלולות לגרום לתגובה אלרגית בעור.

חשוב לציין כי אין סכנה בענידת התכשיט, אך קיימת סכנה משמעותית בהכנסתו לפה ובפרט בבליעתו או בבליעת חלקים ממנו. ילדים, ובמיוחד ילדים קטנים, נוטים להכניס חפצים לפה ואף למצוץ חלקי תכשיטים.

על כן, יש להימנע מלרכוש עבור הילדים תכשיטים זולים, אשר אין עליהם תו תקן. במקרה וחלילה ילד הכניס לפה או בלע תכשיט כזה, פנו לרופא ובררו מולו האם יש צורך בבדיקת ריכוז עופרת בדם.

חלק מהתכשיטים בהם נמצאו המתכות בכמות חריגה:

תגיות:תכשיטי ילדיםמתכות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה