בריאות ותזונה

אל תגידו לא ידענו: 5 טיפים טבעיים שיעזרו לכם לסלק את הסטרס

כשאנחנו נכנסים למצב של חרדה וסטרס, המוח שלנו מכניס אותנו ל'חשיבה קטסטרופלית'. הוא משדר לנו שהכל הולך להיות הרבה יותר גרוע ממה שהוא עכשיו, ומכניס אותנו ללופ שלילי שקשה לצאת ממנו. קשה, אך לא בלתי אפשרי. לפניכם חמישה מאכלים טבעיים מנצחים לדיכוי סטרס וחרדה, וגם טיפ קטן וחכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשאנחנו נכנסים למצב של חרדה וסטרס, המוח שלנו מכניס אותנו ל'חשיבה קטסטרופלית'. הוא משדר לנו שהכל הולך להיות הרבה יותר גרוע ממה שהוא עכשיו, ומכניס אותנו ללופ שלילי שקשה לצאת ממנו. קשה, אך לא בלתי אפשרי.

מה עושים באותם רגעים הרי גורל, בהם אנחנו עומדים על סף התהום, ומחשבים להישבר? ובכן, רבות הן השיטות שמונגשות לנו בדור זה: דמיון מודרך, אמבטיה חמה, נשימות ותרגילי הרפיה, פעילות גופנית נמרצת שמשחררת את הורמון הסרוטונין, ועוד.

אבל יש גם מאכלים טבעיים שיכולים לעזור (וגם טיפ קטן ומעשי, שאולי כדאי להתחיל ממנו):

1. בטטות

בנוסף לעובדה שהטעם שלהם פשוט חלומי, בבטטות ישנם רמות גבוהות של חומרים שמסייעים בהפגת מתחים כמו ויטמין A, C ו-B. במקרים מסוימים, הוכחו הוויטמינים הללו כמורידי לחץ דם גבוה, שנלווה לעתים לתופעת המתח והחרדה.

2. שוקולד מריר וקקאו

לא, זו לא עוד סתם קלישה – לתת לילדים קוביית שוקולד מריר, לפני מבחן. הטריפטופן הוא חומר שאחראי להרפיית המוח, ומצוי בשוקולד מריר וקקאו – בכמות גבוהה מיתר המאכלים. לפיכך טוב לצרוך אותו (בזהירות כמובן) במצבים של לחץ וחרדה.

3. תה מליסה

מחקר שנעשה בשנים האחרונות על תה ירוק, ובפרט תה מעלי מליסה, מצא כי אנשים שצרכו אותו במהלך היום באופן קבוע, היו רגועים, ערניים וסובלים פחות מסטרס וחרדה, מאלו שנטלו פלצבו. עם זאת, חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל לפני שמחליטים על המינון היומי, שכן במקרים אחדים נמצא כי המליסה דווקא מעוררת את החרדה, כשהמינון שלה גבוה מדי.

4. פסיפלורה

לפני שנים אחדות, הכריזה ממשלת גרמניה כי פרי הפסיפלורה מאושר כתרופה טבעית ויעילה, כנגד חוסר מנוחה 'עצבי'. ההכרזה התבססה על מחקרים רבים בנושא, שמצאו כי לפסיפלורה ישנן יכולות הרגעה פנומנליות, וכי הן יעילות במיוחד בהפחתת הסימפטומים של החרדות - לא פחות מאשר תרופות מרשם.

5. רגע, למה בעצם אתם בסטרס?

ד"ר רמזי, מחבר הספר 'דיאטת האושר', מסביר כי "כמעט באופן אוניברסלי, אנשים נהיים יותר חרדים ועצבנים, כאשר הם רעבים. כשאתה מקבל התקף חרדה, יכול להיות שרמות הסוכר שלך בדם צונחות. ולכן, הדבר הכי טוב במקרה הזה הוא לקחת חטיף מהיר כמו אגוזי מלך או פיסת שוקולד מריר, יחד עם כוס מים או כוס תה חם", לדבריו.

(הבהרה: העצות התזונתיות מתפרסמות בעקבות מחקרים ופרסומים בחו"ל. איננו ערבים להצלחת המתואר, אלא רק מביאים את המידע לידיעתכם)

תגיות:מאכליםשחרורסטרס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה