חדשות בארץ

אי נעימות בביה"ח: תינוקה הרך של היולדת החרדית, נמצא בחיק יולדת ערביה

איך מגיע תינוק שנולד לאם חרדית, אל זרועותיה של יולדת ערביה, שכלל לא שמה לב שאין מדובר בתינוק שלה? בבית החולים 'שערי צדק' מנסים להתאושש, מהדרמה שארעה בו השבוע

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

טעות אנוש או רשלנות מובהקת? הכל התחיל ביום ראשון שעבר, כאשר יולדת חרדית מירושלים ניגשה אל עריסת בנה הרך, שנולד זה עתה - ונדהמה לראות כי העריסה שלו, ריקה. בבהלה פתחה האם במסע חיפושים אחר ה'בן האובד' בין מסדרונות בית החולים 'שערי צדק' בעיר, בעוד צוות בית החולים המופתע מנסה לחקור את סיבת הבהלה.

כעבור חצי שעה של חיפושים קדחתניים - אותר התינוק בחיקה של יולדת ערביה, שלמרבה הפלא, כלל לא שמה לב שאין זה התינוק שלה. מבדיקה שעשה משה הלר 'מידיעות ירושלים' התברר כי התינוקות בעצם הוחלפו, בזמן שהתינוקה של היולדת הערביה - שהה בתינוקייה.

מנהלת המשמרת שסייעה באיתור התינוק, סיפרה שהיולדת השניה הייתה בהלם גמור כשהתברר שהיא מטפלת בתינוק שלא שלה. "עד עכשיו היא לא מבינה מה קרה, ואיך קרה. בכל מקרה, אנחנו עושים בדיקות דם לאמא של התינוק וליולדת הנוספת, למרות שהיא בריאה. האחות האחראית של בית החולים בודקת איך הזיהוי בוצע בצורה לא נכונה", אמרה.

לאחר איתורו, ביקשו בני המשפחה של התינוק לוודא כי היולדת האחרת לא האכילה אותו בשגגה, והנושא נבדק.

תגובת בית החולים 'שערי צדק': "מדובר במקרה נדיר וחריג ביותר, שאירע באחת מחמש מחלקות היולדות בבית החולים - שבה שהו באותה עת 28 תינוקות. התינוק נמסר בטעות לאם אחרת באותה מחלקה, ואותר כעבור כ-17 דקות. האירוע תוחקר מידית, והופעלו צעדי משמעת אישיים. מיד עם היוודע הטעות, נפגשו נציגי ההנהלה עם המשפחה לשיחה תומכת ולהבהרות".

תגיות:בית חוליםיולדותכשל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה