בריאות ותזונה

מדהים: כולנו מכירים אותו, ורק מעטים יודעים את סגולות הריפוי של האגוז הזה

בעוד שעל מדפי בתי המרקחת תוכלו למצוא אינספור תכשירים כימיים לטיפול בעששת, דלקת ריאות ושחפת (מחלות שהמכנה המשותף להן הוא שהן נגרמות בעקבות חיידקי גראם-חיוביים או באנגלית: Gram positive bacteria) – המדע בשילוב עם הטבע, מביא לפתחכם פיתרון אחר, לא רק זמין וטעים יותר – אלא בריא פי כמה וכמה, וללא תופעות לוואי

עץ אגוזי קשיו (צילום: Shutterstock)עץ אגוזי קשיו (צילום: Shutterstock)
אא

בעוד שעל מדפי בתי המרקחת תוכלו למצוא אינספור תכשירים כימיים לטיפול בעששת, דלקת ריאות ושחפת (מחלות שהמכנה המשותף להן הוא שהן נגרמות בעקבות חיידקי גראם-חיוביים או באנגלית: Gram positive bacteria) – המדע בשילוב עם הטבע, מביא לפתחכם פיתרון אחר, לא רק זמין וטעים יותר – אלא בריא פי כמה וכמה, וללא תופעות לוואי.

נעים מאוד: אגוז קשיו.

האגוז שמקורו בברזיל, הודו, אפריקה ודרום מזרח אסיה – מפליא לעשות בריפוי קשת של בעיות רפואיות החל מכאבי שיניים ועששת וכלה במניעת גידולים סרטניים. במשך מאות בשנים שימש אגוז הקשיו ברפואה העממית של ילידי אפריקה והודו, ומחקרים שנעשו על הפרי ביפן, בתחילת שנות ה-90, העלו ממצאים מרתקים ב'חכתם'.

סגולותיו של הפרי הן רבות וטובות, אך אנו נמנה רק אחדות מהן כאן:

  1. כל חלקי האגוז – דהיינו הפרי והשמן המופק מקליפתו, מכילים בתוכם חומצה אנקרדית, שהוכחה קלינית כמסייעת בפתרון בעיות לב, במניעת התפשטותם של תאים סרטניים ובלוחמה פעילה כנגד חיידקי הגראם החיוביים, אשר גורמים את המחלות שצוינו למעלה.
  2. האגוז אף מכיל חומצות שומן בשם ליפידים פנוליים, הידועים כמחסלי בקטריות שונות – חלקן אף כאלו שפיתחו עמידות לאנטיביוטיקה.
  3. מחקרים בנעשו על אגוז הקשיו בשנות ה-90 ביפן, העלו ממצאים מרתקים בחכתם כאשר מדענים בשם מאסאקי אימג'ימא ואיסאו קובו, הכריזו על הקשיו כיעיל במיוחד בחיסול עששת וזיהומים נוספים, ואישרו לתעשיות השונות להשתמש בו ולשווק אותו כתכשיר טבעי לטיפול בבעיות אלו. דו"ח שפורסם שנים ספורות לאחר מכן בכתבי עת שונים, והתבסס על אותו מחקר - הציע להפוך את מרכיביו של הקשיו למשחת שיניים ומי פה.
  4. רכיבי הקשיו הפעילים שנוסו על חיידקי שחפת, חיסלו אותם בתוך זמן שיא של 30 (!) דקות בלבד, זאת למרות שדוללו במים, והפכו למרוכזים פחות.
  5. דו"ח שפורסם על ידי מטפל בשם צ'ארלס וובר, תיאר חמישה מקרים שונים של מורסה בשיניים, שמתוכם כולם בלי יוצא מן הכלל הצליחו להבריא, בזכות שימוש באגוזי קשיו. "כל מה שהם עשו היה לשלב את אגוזי הקשיו בתזונה היומית שלהם", אמר. "אבל צריך לזכור שאם הזיהום בשיניים נגרם בדרך אחרת, ולא על ידי חיידקי הגראם-החיוביים, הקשיו לא יעזור במקרים אלו".
  6. היות ויש בהם נוגדי חמצון רבים ועוצמתיים, החומרים הפעילים של הקשיו אף מסייעים בהקשר של מחלת הסרטן הידועה לשמצה, ומחקרים רבים הוכיחו ששילוב אגוזי הקשיו בתזונתו של אדם בריא – מנעה ממנו לחלות במחלה זו.

אזהרה חשובה

בקליפתו של אגוז הקשיו הגולמי (זה שנקטף ישירות מהעץ) ישנו חומר בשם יורושיול (באנגלית: Urushiol) שהוא סוג של רעלן אסור באכילה שעשוי לגרום לפריחה בעור.

הקשיו שמגיע לחנויות הטבע ועוד, עובר תהליך אידוי ש'קוטל' את היורושול מהאגוז, והופך אותו ראוי ומותר לאכילה. אולם במגע ישיר עם העץ, עשוי לגרום אף לתגובות אלרגניות חמורות יותר. אז נכון שעצי קשיו אינם בנמצא בארצנו, אך לדעת זה אף פעם לא מזיק.

תגיות:מחלותקשיואגוזבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה