בריאות ותזונה

זה מה שיקרה לגופכם אם תצרכו תמר אחד ליום (מספר שלוש מעודד במיוחד)

אחרי שהתפרסם אתמול (ג') כ'ממתק הטבעי המועדף בישראל' - נדמה שאין זמן טוב מזה לדבר על יתרונותיו המדהימים של התמר. מלבד הסידן, התמרים עשירים בחומרים חיוניים אחרים כמו מגנזיום, סיבים תזונתיים, אשלגן ועוד. הנה כמה עובדות נוספות שלא תרצו לפספס אודותיו

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

אחרי שהתפרסם אתמול (ג') כ'ממתק הטבעי המועדף בישראל' - נדמה שאין זמן טוב מזה לדבר על יתרונותיו המדהימים של התמר. אמנם במשפחת ה'תמריים' ניתן למצוא כמה וכמה סוגים, אולם כולם בלי יוצא מן הכלל מכילים סידן ברמה גבוהה מהרגיל. מלבד הסידן, התמרים עשירים בחומרים חיוניים אחרים כמו מגנזיום, סיבים תזונתיים, אשלגן ועוד. הנה כמה עובדות נוספות שלא תרצו לפספס אודותיו:

  1. היות והפרי עתיר בסידן (כ-64 מ"ג סידן בכל מאה גרם תמרים) - חולי אוסתיאופרוזיס שישלבו תמר עד שניים במהלך היום, יתרמו בכך לחיזוק העצמות שלהם.

  2. הסיבים התזונתיים שבתמר, תורמים רבות להסדרת הפעילות במערכת העיכול, ולשמירה על תקינותה ובריאותה. התמרים מסייעים בהוצאת פסולת מהגוף, ומשפרים את תפקוד המעיים, ולכן אף מומלצים למי שסובל מבעיות עיכול.

  3. זכייתו בתואר 'הממתק הטבעי האהוב ביותר על הישראלים', אינה בכדי. מתיקותו העדינה של התמר, מהווה תחליף לקשת רחבה של מיני מתיקה גרועים, שבהם כמות אסטרונומית של סוכר לבן ידוע לשמצה - אשר גורם לאינספור מחלות ונזקים לטווח הארוך. מחקרים שנעשו בשנים האחרונות הוכיחו כי צריכת תמר אחד ביום לאנשים בריאים (לחולי סוכרת אסור בתכלית האיסור לאכול תמרים, וחולים אחרים טוב יעשו אם יוועצו ברופא שלהם על המינון האפשרי) מפחיתה את הסיכוי ללקות בדיכאון וחרדות ותורמת לתחושת המורל הכללית שלנו. 

  4. מחקר שנעשה לפני מספר שנים בטכניון, בדק את הקשר שבין אכילת תמרים מסוגים שונים, לבין הסיכוי לחלות במחלת טרשת העורקים, אלצהיימר וסרטן. במחקר נמצא כי דווקא תמרים מסוג מג'הול וחלאווי - הם שעוזרים בכך, בשל רמת נוגדי החמצון (פוליפנולים) הגבוהה שהם מכילים. תמרים מסוגים אלו הצליחו לגרום לירידה משמעותית בכמות השומנים בדם (טריגליצרדים), ולהזניק את פעילות האנזימים שאחראיים להגן על הכולסטרול מחמצון (נזכיר שרמות חמצון גבוהות עשויות להביא לכולסטרול גבוה, לטרשת עורקים ואף לאוטם שריר הלב).

  5. הסיבים התזונתיים שבתמר, כמו גם רמת הסוכר הטבעי שהם מכילים (גלוקוז ופרוקטוז) הופכים את התמר לחטיף בריאותי מזין וטעים במיוחד - שמספק אנרגיה זמינה ומיידית לגוף. ספורטאים רבים צורכים אותם בסמוך לאימון, בשל העובדה שהם אינם מכילים שומנים כלל.
תגיות:תמריםסרטןבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה