לאישה

נגמרו ימי הדין? עכשיו תאמיני בעצמך!

סיימנו את חודש אלול. עשינו חשבון נפש, קיבלנו על עצמנו קבלות חדשות. הגענו לראש השנה, המלכנו את ה', והתחזקנו באמונה. גם יום כיפור מאחורינו. התנקינו מכל העוונות, עברנו תהליך של טיהור עמוק. אלא שעכשיו הגיעה עת המבחן הגדול

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

במוצאי יום הכיפורים אמרה לי אישה יקרה: "היה לי יום מדהים ומרומם, אבל את יודעת, עוד כמה ימים כבר נשכח מכל הקבלות היפות, ונשקע שוב בתוך הקשיים שלנו..". המשפט שלה ליווה אותי שעות ארוכות. והרגשתי התנגדות עמוקה אליו.

מדוע? הרי מצד האמת כולנו יודעים שלמרבה הצער, ההשפעה של הימים הנוראים לא מחזיקה מעמד לאורך זמן ארוך, וכבר בחודש חשוון (אם לא תשרי), אנו עלולים למצוא את עצמנו נופלים ומתבלבלים שוב. אבל ההתנגדות שלי הייתה ממקום אחר.

לאחר יום הכיפור, יש לכל אחד מאתנו משימה. עבודה משמעותית ועיקרית. ענין מהותי ממש - להאמין בעצמנו! קיבלת על עצמך קבלות חדשות? התחרטת על העוונות? עכשיו תאמין שאתה מסוגל!

כל אדם, מספר לעצמו סיפור, אודות עצמו. אודות הכוחות שלו, היכולות, הסיכוי שלו או חוסר הסיכוי. אך לאחר יום הכיפורים, אנו עומדים במבחן לגבי אותו הסיפור. האם מדובר על סיפור של אמונה וכוחות? או סיפור של רפיון וייאוש?

כך למשל כשאני אומרת לעצמי מיד אחרי יום הכיפורים 'שאין סיכוי, ולא אעמוד בקבלות, וכך יהיה גם  בשנה הבאה, והקשיים שוב יציפו אותי...', אני מפילה את עצמי. אני מפספסת את עיקר העבודה שלי.

יש פעמים שנדמה לנו שאחרי יום הכיפורים, סיימנו את העבודה שלנו. עמלנו קשה בימים הנוראים, ועכשיו נחים. או סתם 'זורמים'. אבל לא כך הוא.  סוכות הוא המשך ישיר לימים הנוראים. בסוכות יש לנו עבודה חשובה לא פחות. עבודה שורשית ומהותית.

לבטוח בה' ולבטוח בעצמנו, לספר על עצמנו סיפור של אמונה בטחון וכוחות.

המצווה "ושמחה בחגך", היא שמחה הנובעת מאמונה בה'. מאמונה בעצמי. בכוחות שלי, ביכולות שלי, בסיכוי שלי לשנה טובה ומופלאה, בכוח שלי לשינוי, לעליה ולצמיחה גדולה.

כל אחד מאתנו נדרש כעת, פשוט ללחוש לעצמו שוב ושוב, שהוא יכול. כן, אנו יכולים לעמוד בקבלות שקיבלנו על עצמו. אנו יכולים להשתחרר מהדברים שמציקים לנו. אפשר לזכות לשינוי ענק בחיים. אבל אנו נדרשים להאמין.

בחג הסוכות אנו שואבים בטחון בה'. וכמו שכותב ר' צדוק הכהן מלובלין זצ"ל: "כשם שצריך אדם להאמין בה' יתברך, כך צריך אחר כך, להאמין בעצמו" (צדקת הצדיק קנ"ד). אין בטחון שלם בה', מבלי בטחון של האדם בעצמו. אין אמונה שלמה בה', מבלי שהאדם מאמין בעצמו. אין. אלו תמיד באים ביחד.

להאמין בעצמי פירושו, להאמין בכך שאני טוב, שאני מסוגל, שאני בעל ערך, שאני ראוי, שאני מלא כוחות, ובורא עולם אוהב אותי מאוד, וחפץ בישועתי ובטובתי.

אמנם לא מדובר על משימה קלה, אבל זוהי משימת חיינו. להתחיל לספר סיפור של כוחות. סיפור של תקווה ושינוי. ודווקא ימי הסוכות הם ימים מעולים לתרגל אל ליבנו את הסיפור החדש.

יהי רצון שנעמוד במשימה החשובה הזו, ושנשאב מתוך חג הסוכות אור גדול של בטחון בה', ובעצמנו. שייפתח עלינו חג של שמחה, של שלוות הנפש, חג של אמונה בשנה המופלאה שעומדת בפתחנו!

אודליה מימון (MA) היא מטפלת זוגית ואישית, מנהלת מרכז "אוצרות פנימיים" ומרצה.

תגיות:קבלהנשיםימי הדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה