חדשות בעולם

מחקר חדש קובע: האויב הגדול ביותר שלנו, הוא הישיבה הממושכת

מחקר חדש שנערך במשך תשע שנים ובו נחקרו נתונים מ-54 מדינות שונות, קובע כי למרות למעלה מ-433 אלף בני אדם, מתו מדי שנה כתוצאה מישיבה מישיבה ממושכת (שהזמן ההממוצע שלה עומד על 4.7 שעות)

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק
אא

מחקר חדש שנערך במשך תשע שנים ובו נחקרו נתונים מ-54 מדינות שונות, קובע כי למרות למעלה מ-433 אלף בני אדם, מתו מדי שנה כתוצאה מישיבה מישיבה ממושכת (שהזמן ההממוצע שלה עומד על 4.7 שעות).

מנתוני מחקר חדש שפורסם בכתב עת אמריקני לרפואה מונעת, עולה כי מתוך 54 מדינות שנבדקו במהלך תשע שנים – כ-433,000 מקרי מוות, נרשמו מדי שנה רק כתוצאה מישיבה ממושכת, ומהעדר פעילות גופנית סדירה.

מנתוני המחקר עולה כי בכל אותם מקרי מוות נרשמה ישיבה ממושכת של למעלה משלוש שעות ביום, כשהממוצע עומד על 4.7 שעות ישיבה יומיות. "גוף האדם אינו בנוי לישיבה ממושכת, שכמובן מפחיתה מזמן העמידה וההליכה", מסביר ד"ר איתי גל, מומחה לרפואת ילדים. לדבריו, ישיבה ממושכת גורמת לשריפת קלוריות ושומן מועטה, ולא פעם אף מביאה לאכילת יתר שאינה נצרכת – שעשויה להגביר את הסיכוי לחלות במחלות לב, לחץ דם, רמות גבוהות של שומנים בדם ותמותה מוקדמת.

לעומת זאת, מובילי המחקר הצליחו להוכיח כי אפילו הפחתה של זמן הישיבה היומי לכדי שעתיים ביום, מקטינה את הסיכון למות בטרם עת. איך עושים זאת? העדיפות העליונה היא לפעילות גופנית סדירה ובמשך שעה לפחות. אם בכל זאת אין באפשרותכם לעשות זאת, גם חילוץ עצמות 'זמני' יכול לעשות עבודה טובה - חצי שעה של כפיפות בטן, מתיחת שרירים, עלייה וירידה במדרגות ועוד. 

תגיות:מחקרבריאותישיבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה