הריון ולידה

מחקר חדש מאשר: כן, לחץ נפשי יכול למנוע כניסה להיריון

מסתבר שהסבתות צודקות: גם נשים ללא שום בעיות פוריות אובייקטיבית יכולות להתקשות בכניסה להיריון – פשוט בגלל לחץ נפשי רב מידי

אא

נשים שמתקשות להיכנס להיריון שונאות לשמוע מנשמות טובות למיניהן כי הן 'רק צריכות להירגע' וההיריון המיוחל כבר יבוא. אולם מחקר אמריקאי חדש מגלה שאכן, לעיתים יש קשר בין לחץ נפשי וחוסר יכולת להרות.

המחקר, שנערך על ידי רופאים מאוניברסיטת לואיסוייל ואוניברסיטת אמורי, מצא כי לנשים שדיווחו שהן מרגישות לחוצות יותר בחודשים מסוימים, היה סיכוי נמוך יותר ב-40% להיכנס להיריון בהשוואה לחודשים לחוצים פחות. באופן דומה, לנשים שדיווחו באופן כללי על כך שהן מרגישות תמיד לחוצות יותר מהממוצע, היה סיכוי נמוך יותר ב-45 אחוזים להצליח להיכנס להיריון. על פי חישובי החוקרים, השפעת המתח על סיכויי ההתעברות נותרה גם לאחר נטרול גורמים כמו גיל, משקל, שימוש באלכוהול, וכן הלאה.

"הממצאים הללו מוסיפים הוכחות לכמות מצומצמת מאד של מחקר הבודקת האם לחץ יכול להשפיע על פוריות", אומרת ד"ר קירה טיילור, מעורכות המחקר. "התוצאות רומזות לכך שנשים המעוניינות להיכנס להיריון צריכות להעלות את הסיכויים שלהם על ידי כך שינקטו בצעדים אקטיביים כדי להפחית לחץ, כמו התעמלות, הירשמות לתכנית לניהול לחצים, או שיחות עם תרפיסט".

"יש עדיין גורמים שמטילים ספק בכך שתכונות רגשיות ופסיכולוגיות עשויות לשחק תפקיד בפוריות", מוסיפה טיילור. "אני מקווה שתוצאות המחקר הזה יהיו קריאת התעוררות הן לרופאים והן לציבור הרחב, כך שכולם יבינו שבריאות פסיכולוגית חשובה לסיכויי ההתעברות לא פחות מגורמי סיכון מקובלים אחרים כמו עישון, שתיית אלכוהול או השמנת יתר".

תגיות:הריוןלחץ נפשי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה