בריאות ותזונה

10 עובדות נפלאות על הפלפל, הירק שמונע סרטן ומעכב הזדקנות

הפלפל הוא ירק מקבוצת הסולניים, אשר כמותם הוא עמוס בויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים. הפלפל בריא וחיוני ונחשב חלק מהתזונה הים תיכונית המומלצת

אא

1. הפלפל הוא ירק מקבוצת הסולניים, בדומה לחצילים, עגבניות, תפוחי אדמה ובטטות. ירקות סולניים עמוסים בויטמינים, מינרלים ואנטיאוקסידנטים. הם בריאים וחיוניים, ונחשבים חלק מהתזונה הים תיכונית המומלצת.

2. פירות הפלפל הם עגולים או מאורכים בצבע אדום, צהוב, כתום, סגול, ירוק בהיר או ירוק כהה. מקורו של הפלפל הוא בדרום אמריקה, ולאחר מכן הובא לאירופה ולשאר העולם. בתחילה שימש הפלפל כצמח נוי וכצמח מרפא, ורק מאוחר יותר החלו להשתמש בו למאכל.

3. כל הפלפלים מתחילים בתור פלפלים ירוקים. את הצבע שלהם – בין אם אדום, צהוב או כתום הם מקבלים במהלך ההבשלה.

4. הגמבה – הפלפל האדום המוכר ביותר, נחשב למקור המזין ביותר לויטמין C ביחס לשאר הפירות והירקות. פלפל אדום בגודל בינוני מכיל מעל ל-200 מ"ג של ויטמין C, בשביל להכניס פרופורציות מדובר בכמות גדולה פי שלוש ממה שיש בתפוז.

5. הפרי הבשל מכיל קצת יותר מ-90% מים, כ-5% פחמימות, וויטמינים ומינרלים רבים: ויטמין A, ויטמין 1B,  2B, 3B, 5B, 6B, 9B, ויטמין C, ויטמיןE, ויטמין K, סידן, ברזל, מגנזיום, אבץ, אשלגן, אומגה 3,6 ו-9.

6. הפלפל דל בקלוריות (ב-100 גרם פלפל יש כ-20 עד 25 קלוריות), עשיר בסיבים תזונתיים ותורם לתחושת שובע, ולכן יעיל ומומלץ לשלב בתהליך ירידה במשקל.

7. מעניין לדעת כי אין קשר בין הפרי פלפל לפלפל שחור או פלפל לבן.

8. מחקרים העידו כי צריכה מוגברת של ויטמין C, הנמצא בכמויות גבוהות בפלפל האדום, מקטינה את הסיכון למחלת העיניים קטראקט, הסיבה המובילה לעיוורון במבוגרים.

9. בזכות נוגדי החמצון שבו והכמות הגבוהה של ויטמין C, מומלץ לאכול פלפל מדי יום למניעת סרטן הפה, הגרון ומיתרי הקול, הוושט, הקיבה, השד, המעי והריאות.

10. הפלפל הוא נוגד חמצון המכיל קרטנואידים אדומים וכתומים, השומרים על הבריאות הכללית, מונעים מחלות ומעכבים את תהליך ההזדקנות.

הרב זמיר כהן - 4 כללים לשמירה על הבריאות:

הרב זמיר כהן - מה יחס היהדות לשמירת הבריאות? ועוד טיפים חשובים:

תגיות:פלפלבריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה