בריאות ותזונה

זה מה שיקרה לגופכם אם תצרכו את הצמח הטבעי הזה, שנמצא בכל בית

השום משמש כצמח תבלין והוא בעל סגולות רפואיות רבות. 7 עובדות וטיפים להגברת יעילותו של הצמח הפלאי

  • ז' שבט התשפ"ב
אא

השום, מין שום במשפחת הנרקיסים, משמש כמח תבלין ולמטרות רפואיות. ראשו של השום, המורכב מספר שיניים אשר ניתנות למאכל, הוא החלק הניתן לאכילה. לשום אפקטיביות רפואית רבה. לפניכם חלק מהמעלות הרפואיות של הצמח, שנמצא בכל בית:

1. מצהיל פנים ומעורר אהבה - חז"ל מנו בשום כמה תכונות טובות: "משביע, משחין, ומצהיל פנים... והורג כנים שבבני מעיים וי"א מכניס אהבה ומוציא את הקנאה" (בבא קמא פ"ב, ע"א).

2. משבש כאנטיביוטיקה נגד טפילים וזיהומים ויראליים – השום משמש כאנטיביוטיקה טבעית נגד בקטריות, תולעי מעיים, פצעי אקנה והפרעות ראייה שמקורם מזיהומים פנימיים, וירוסים והצטננות.

3. מקטין הסתברות למחלות כרוניות וסרטן – השום מכיל מרכיבים נוגדי חמצון, הנלחמים ברדיקלים חופשיים בגוף. משום כך, תזונה עשירה בשום מקטינה את ההסתברות למחלות כרוניות ולמחלות הסרטן ע"י מניעה והשמדת תאים סרטניים.

4. מסייע נגד דלקות פטרייתיות - מרכיבי השום מצוינים להתמודדות מול אינפקציות פטרייתיות כגון קנדידה

5. סוכרת – השום הוכח כמוריד את רמות הסוכר בדם

6. גינקולוגיה – השום מונע הפרעות גניקולוגיות ומקל על כאבי וסת.

7. מפחית את לחץ הדם ואת הכולסטרול שבדם – מחקרים הראו כי צריכה יומית של 1-2 שיני שום כתושות מדי בוקר שוות לנטילת כדורי מרשם להורדת לחץ דם אצל אנשים שסבלו מלחץ דם גבוה. בנוסף, מחקרים הראו כי צריכה יומית של טבליות שום (600-900 מ"ג) מפחיתה את רמת הכולסטרול ומפחיתה את שכבת הפלאק בעורקים ב-5%-18%.

על מנת להפיק את מירב התועלת מהשום, יש להקפיד על הנקודות הבאות:

  • אין לאכול את השום לבד, מכיוון שהאנזימים הנחוצים לייצור האליסין, החומר הפעיל בשום, עלולים להיפגע בקיבה. לכן, מומלץ לצרוך לאחר שהשום עבר חיתוך, מעיכה או בצורת אבקה בטבליות.
  • כמות השום הנדרשת לשם השפעותיו הבריאותיות היא שן אחת עד שני שיניים כתושות ביום. יש לזכור כי כמו בכל דבר, לא מומלץ להגזים בצריכת השום, אלא לשלב אותו בתבונה בתזונה מאוזנת.
  • יש לכתוש את השום ולאכול מיד לאחר הכתישה. החומר הפעיל שמעניק לשום את תכונותיו קיים רק עם כתישתו של השום החי ונהרס תוך כשעה מרגע כתישתו.
  • שום חי הינו בעל השפעות בריאותיות הקשורות למערכת החיסונית, הבקטריאלית והאנטיאוקסידנטית. שום מבושל, לעומת זאת, תורם להורדת הכולסטרול ורמת השומנים בדם ולזרימת הדם. משום כך מומלץ לשלב אכילה של שום חי ומבושל, כדי להפיק את מירב התועלת ממנו.
תגיות:שוםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה