בריאות ותזונה

זהירות: חיידק הסלמונלה נמצא בקורנפלקס תלמה

זיהום נמצא לאחרונה בקווי הייצור של קורנפלקס תלמה ודליפקאן, זאת בשל עקבות חיידק הסלמונלה. אלא, שחברת תלמה הסתירה את הנתונים מעיני הציבור והכחישה את הדברים. כעת, משהתבררה אמיתותם, זועמים אזרחים על המהלך וטוענים למשבר אמון בחברה. תלמה בתגובה: "לא יצאו לשוק מוצרים פגומים"

ׁׁ(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)ׁׁ(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

משבר אמון צרכנים בתלמה: בימים האחרונים פנתה התקשורת מספר רב של פעמים לחברת תלמה, בשל מידע שהתקבל על תקלה חמורה בפס הייצור של החברה, שהתגלה כמכיל את חיידק הסלמונלה המסוכן.

בתגובה, מיהרו בתלמה להכחיש את הדברים, ואף הסבירו את המחסור במוצר בחנויות ובמדפים, גם לרשתות השיווק עצמן, בכך ש"יש ביקושים אדירים למוצר".

המידע, הוסתר אף ממשרד הבריאות, אולם רק לאחר שנתגלה באופן ודאי ופורסם בתקשורת – העבירה תלמה למשרד הבריאות דיווח ראשוני על התקלה. לאחר בדיקת משרד הבריאות, התברר כי התקלה החמורה אכן נובעת מהימצאות חיידק הסלמונלה, כאמור.

בהמשך, פרסמה תלמה הודעה מסודרת לצרכנים על התקלה, בזו הלשון: "בעקבות פניות שקיבלנו מהתקשורת ומאחר ונוצרה אי בהירות, ברצוננו להבהיר כי במסגרת בקרת האיכות העצמית של החברה נמצא זיהום משני באחד מקווי היצור במפעל הדגנים שגרם לאי עמידה של מספר לא גדול של מוצרים בדרישות המיקרוביאליות המחמירות של חברתנו, ולכן החלטנו ביוזמתנו שלא לשווק את המוצרים הללו".

כמו כן, נטען בחברה כי הזיהום התגלה הודות לבדיקות בקרת איכות קבועות המתבצעות בכל פס ייצור המתבצע במפעלי החברה, מדי כמה שעות. משכך, גם הקופסאות שכבר הועברו למכירה ונמצאות במדפי רשתות השיווק – בטוחות לחלוטין לשימוש, ולכן אין בכוונת החברה לאסוף את המוצרים מהמדפים, ואין צורך שהלקוחות יחזירו את המוצרים שכבר נרכשו.

מרגע שנודע על הזיהום, משרד הבריאות מעורב במשבר וצפוי לפקח על הליך השמדת המוצרים המזוהמים, שנאמדים בכעשרות אלפים. עובד בחברה סיפר אמש ל-ynet כי "ממה שאנחנו יודעים מדובר על כמויות ענק. ממדרים את כולנו ולא מספרים לנו את כל הפרטים".

לאחר תהליך הטיהור, שיארך ככל הנראה מספר ימים, צפוי המפעל בערד לחזור לשגרה.

בתגובה לכך, נשמעו הבוקר לא מעט קולות של צרכנים שזעמו על התנהלות החברה ועל הבחירה להסתיר את הנתונים המסוכנים מעינו של הציבור, ואף הציפו את דף הפייסבוק של החברה, בפרט שקהל היעד העיקרי של החברה – הינו ילדים קטנים.

אחת מהם, היא אם שתהתה אם מרקם קשה מדי של קורנפלקס שנמצא בביתה - קשור לזיהום. בחברה ענו לה: "כלל המוצרים שקיימים בנקודות המכירה, ושנמכרו עד כה (ומתוך כך גם כלל דגני הבוקר של תלמה שבביתך), עברו את הבדיקות המחמירות של חברתנו והם בטוחים לשימוש במאת האחוזים. בטיחות הצרכנים היא מעל הכל ואנו לא מתפשרים על עניין זה".

עוד יצוין, כי ברשתות השיווק מדווחים במקביל גם על מחסור בדגני הבוקר מסוג קוקומן, שוגי, כריות, עוגי וברנפלקס, שלא ברור האם מקורו בתקלה האמורה.

אז לפי שעה לא ידוע עדיין עד כמה בטוח לשימוש הקורנפלקס של תלמה, אולם מה שכן בטוח הוא, שתלמה סובלת כרגע מאובדן אמון חמור בעיני הציבור, אותו היא תצטרך למצוא דרך כדי לבנות מחדש. 

תגיות:קורנפלקסבריאותחיידקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה