בריאות ותזונה

לא לכל אישה, ולא בכל זמן: 10 עובדות מרתקות על צריכת צמחי מרפא במהלך ההיריון

בחילות, צרבות, קוצר נשימה, צירים מוקדמים ותופעות אחרות עלולות להתרחש במהלך ההיריון, ונשים רבות בוחרות לטפל בהן בכלים שמעמידה לרשותן הרפואה האלטרנטיבית (כגון שמנים ארומתרפיים, צמחי מרפא, שיאצו והומיאופתיה). לפניכם מספר עובדות שישפכו אור על הנושא, ויקנו להריוניות שביניכן את האופציות הטובות ביותר, שעמן יוכלו לעבור את התקופה הזו בשלום ובבריאות – להן ולעובר

אא
  1. השימוש בצמחי המרפא השונים שקיימים היום (כ-250 במספר) נעשה בוורסיות שונות, ובכל חלקי הצמח לרבות הקליפה.
  2. רבים מהצמחים שנמכרים בבתי הטבע כיום, קיבלו אישור מדעי לתכונות המרפאות שלהם, לאחר שבדקו את החומרים הפעילים שבהם, בין היתר להכנת תרופות סינתטיות.
  3. לפני שרוכשים תוסף של צמח מרפא מסוים, לחיזוק במהלך ההריון – חשוב להיוועץ ברופא המשפחה, וכן לוודא שהצמחים אכן בטוחים לשימוש בכל שלב ושלב בהריון.
  4. ישנם צמחים שחל איסור מוחלט להשתמש בהם בשליש הראשון להריון, משלל סיבות שקשורות לתכונות שלהם: יש צמחים מחממים מדי, מקררים מדי, מרדימים, מעוררים, ואפילו כאלה שמזרזים או מעכבים לידה.
  5. לרוב ההריוניות שסובלות מעצירות, לא מומלץ לקחת צמחים משלשלים להקלת התופעה, שכן צמחים כאלה מעודדים התכווציות במעיים ועלולים לגרום להתכווצויות גם ברחם – דבר המלווה בכאבים זהים לצירי לידה.
  6. פטל אדום וסרפד הם שני צמחי מרפא שמומלצים על ידי רוב הרופאים בעולם, לטיפול וחיזוק של נשים הרות.
  7. יש רופאים שטוענים שפטל לסוגיו 'מתמחה' בחיזוק הריונית, ולא רק פטל אדום, היות וכל הסוגים מכילים כמות גדולה של ויטמינים חיוניים כגון A, E, C, ו-B קומפלקס.
  8. הפטל גורם לחיזוק שרירי הרחם ואת שרירי האגן, מעודד פוריות, עוצר דימומים, מונע הפלות, מעודד צירים אפקטיביים, מפחית כאבים במהלך הלידה ולאחריה, מסייע לכיווץ של הרחם אחרי לידה ומעודד ייצור חלב למניקות.
  9. על אף עלעליו הצורבים של הסרפד, הצמח הוכתר כעשיר ומועיל במיוחד, כשזה נוגע להריוניות – זאת הודות לעובדה שהוא אינו רעיל, וצריכתו לא רק שאינה מסכנת אלא אף משפרת משמעותית את איכות החיים. עד כדי כך יצא שמעו, עד שברפואה ההוליסטית משווים לו תכונות של צמח 'אדפטוגן' – דהיינו כזה שמועיל לבעיות רב-תחומיות.
  10. הסרפד ידוע כתורם לחיזוק תפקודי כליות, מסייע בהגברת הפוריות, והיותו בעל וויטמינים ומינרלים מגוונים ורבים – תורמת לחיזוק והזנה של האם ותינוקה.
תגיות:ויטמיניםהריון ולידהצמחי מרפאתוספי תזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה