בריאות ותזונה

האיגוד האירופי מזהיר: קעקועים עשויים לגרום לסרטן, לעקרות, ואף פגיעה בעובר

בבדיקה שנערכה לאחרונה בידי האיגוד, התברר כי הכימיקלים שבהם משתמשים לכיתוב הקעקוע רעילים ביותר, ועשויים לגרום לתגובות אלרגיה קשות, לגידולי סרטן ולפגיעה בפוריות. באיגוד אף שוקלים לאסור את השימוש בדיו לקעקועים בכל רחבי אירופה

אא

חושבים לעשות קעקוע? כדאי שתחשבו על זה שוב. הסוכנות האירופית לכימיקלים פרסמה לאחרונה הודעת אזהרה מפני עשיית קעקועים על הגוף. הסיבה: סכנה בריאותית חמורה.

בהודעה שפרסמה הסוכנות נכתב: "דיווחים רבים מעלים חשש מפני הרכב הדיו המשמש לכתובות קעקע. החששות המרכזיים הם מתגובות אלרגיות קשות, סיכון לגידולים סרטניים ופגיעה בפוריות".

לדברי האיגוד, הכימיקלים המצויים בדיו שאיתו משתמשים ליצירת הקעקועים רעילים ביותר, ובכוחם אף לגרום לשינוי בחומר התורשתי של התא, (ה-DNA ) – מה שעלול להוביל ליצירת מוטציות של ממש, שהינן בעלות פוטנציאל להפוך לגידולים סרטניים של ממש.

גם מחקרים שנערכו בעבר בנושא כבר הצביעו על ממצאים דומים. מחקרים רבים הראו קשר בין קעקועים לסרטן העור, והוכיחו כי אלה מגבירים את הסיכון לכך, בשל כימיקלים רעילים ובהם גורמי סרטן (קרצינוגנים) וחומרים המשבשים פעילות הורמונאלית.

גם במחקר שנערך במכון לכירורגיית עור בלייזר בוושינגטון, נמצא כי בדיו הקעקוע נמצא הכימיקל פתאלן, המשמש בתעשיית הפלסטיק ועשוי לגרום לתופעות עור שונות, כמו גירודים, פריחה ואף סרטן. כימיקל זה, אף מחקה את פעילות ההורמון הגברי אסטרוגן, שעושי לפגוע במערכת הרבייה הגברית, ואף בעובר הנמצא ברחם של אישה הרה הנושאת קעקועים על גופה(!).

בדיקות אחרות אף גילו כי בדיו המשמש לקעקועים מצויים מתכות כבדות, כמו עופרת, ניקל, טיטניום וכרום, שעשויים להוביל לאלרגיות, לפגיעה במערכת הפוריות ואף לפגיעה במערכת העצבים.

גם אוניברסיטת ברדפורד, שחקרה את הנושא,  גילתה כי הרעלנים שנמצאים בכתובות הקעקע עלולים להיספג אל הדם, כננו-חלקיקים, ולהצטבר בטחול, בכליות ובבלוטות הלימפה – ולהוביל לגידולים סרטניים.

כמו כן, מחקר נוסף, הראה כי אחד מכל 20 בני אדם שעושים קעקוע – סובל מסיבוכים בעלי שיעור גבוה של זיהומים, שמוביל בין היתר לפריחה, גירודים ונפיחות.

בדומה לכך, גם באוניברסיטת ניו יורק נמצא כי 6% מכלל האנשים שעשו קעקועים דיווחו על תופעות דומות, שנמשכו חודשים, ולעיתים אפילו שנים(!).

יצוין, כי עד כה לא היו הדיו נתון לרגולציות, כמו תרופות ומוצרי מזון, וכעת, משנערכה הרגולציה הראשונה – נדהמו לגלות כי מדובר בחומרים מסוכנים מאוד. משכך, שוקלים באיגוד להתחיל להפעיל בקרות ולאסור את השימוש בדיו לקעקועים בכל רחבי אירופה.

תגיות:קעקועסכנהבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה