חדשות בעולם

שוב בגרמניה: פליט סורי פוצץ עצמו במסעדה. 12 נפצעו

פליט סורי בן 27 פוצץ עצמו במסעדה בגרמניה לאחר שלא הוכנס לפסטיבל מוזיקה. 12 בני אדם נפצעו, שלושה מהם במצב קשה

אא

12 בני אדם נפצעו בפיגוע התאבדות שארע הלילה (שני) במסעדה בעיר אנסבך שבדרום גרמניה, שלושה מהם במצב קשה. המחבל, פליט סורי בן 27, פוצץ את עצמו לאחר שלא הוכנס לפסטיבל המוזיקה שנערך סמוך למקום האירוע. כך מסר שר הפנים של בוואריה, יואכים הרמן.

האירוע התרחש ליד הכניסה לפסטיבל מוזיקה שמתקיים בעיר. הפסטיבל, שבו נכחו כ-2,500 בני אדם, בוטל בשל האירוע, והאלפים פונו.

הרמן ציין כי לא ברור אם המחבל ניסה לשים קץ לחייו בלבד או גם להרוג אחרים, אך אמר ש"לא ניתן לשלול את האפשרות שמדובר במתקפת טרור איסלאמיסטית". עוד ציין הרנן כי ידוע לרשויות שהמחבל ניסה בעבר לשים קץ לחייו פעמיים, ואף היה מאושפז במוסד לחולי נפש.

הרמן הוסיף ודיווח כי המחבל הגיש בעבר בקשה למקלט בגרמניה, אך היא נדחתה על ידי הרשויות לפני כשנה. עם זאת, הותר לו להישאר בגרמניה בשל המצב בסוריה.

זוהי התקרית האלימה הרביעית שמתרחשת בשבוע האחרון באזור בוואריה. אתמול (ראשון) רצח פליט סורי בן 21 באמצעות מצ'טה אישה בעיר רויטלינגן שליד שטוטגרט. המשטרה המקומית אמרה כי הרוצח היה מעורב בעבר בתקריות אלימות אחרות, אך לפי הראיות לא מדובר באירוע טרור.

בסוף השבוע התרחש מסע ירי קטלני בקניון "אולימפיה" במינכן, שבו רצח צעיר גרמני ממוצא איראני, עלי סונבולי, תשעה בני אדם. מחקירת המקרה עולה כי סונבולי בן ה-18 היה "מסוקרן במיוחד" ממעשי טבח המוניים, וככל הנראה לא פעל ממניעים דתיים או לאומיים כלשהם.

לפני כשבוע תקף פליט אפגני בן 17 נוסעים ברכבת בסמוך לעיירה וורצבורג באמצעות גרזן וסכין. הוא פצע חמישה בני אדם, ונורה למוות בידי המשטרה לאחר שניסה להימלט.

תגיות:גרמניהפיגוע התאבדות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה