בריאות ותזונה

כן, עומס בעבודה יכול לעשות אתכם חולים

מחקר חדש מוכיח: עומס מוגזם בעבודה מעלה את שיעור המחלות הרציניות בקרב העובדים, במיוחד אם הם נשים

אא

חוקרים מאוניברסיטת פרדיו באינדיאנה ובאוניברסיטת קופנהאגן החליטו לבדוק אחת ולתמיד: האם עומס עבודה יכול אכן לפגוע בבריאות? כדי לענות על השאלה הזו, הם בדקו חברות דניות שהייצוא שלהם עלה באופן משמעותי בין השנים 1996 ו-2006. בחברות שנהנו מהדרישה המוגברת למוצריהם בחו"ל, היתה לפתע הרבה יותר עבודה, והעובדים נדרשו לעבוד הרבה יותר. במקביל, גילו החוקרים, הם גם החלו לפתח בעיות בריאות.

בדנמרק קיימת מערכת בריאות סוציאלית מפותחת, כך שיש תיעוד מסודר במקום אחד של כל ההיסטוריה הרפואית של כל אזרח. החוקרים בחנו את התיקים הרפואיים של העובדים בחברות הללו, וגילו נתונים עגומים. במקרים של נשים שעבדו בחברות שנהנו מגידול בייצוא, החלו להופיע הרבה יותר מקרים של דיכאון חמור, ומספר הנשים שנזקקו לתרופות למחלות לב ושבץ מוחי עלה משמעותית. הן בקרב גברים והן בקרב נשים נרשמה עליה במספר הפציעות בעבודה.

ההשלכות על הבריאות היו קשורות ישירות למידת הלחץ שהיתה על החברה. אם הייצוא של החברה גדל פתאום ב-10%, הסיכון של נשים שעבדו בחברות הללו ללקות בדיכאון חמור עלה ב-2.5%, והסיכון שלהן להזדקק לתרופות לבעיות לב או שבץ עלה ב-7.7%. החוקרים לא בטוחים  מדוע היתה ההשפעה דרסטית יותר מאשר אצל הגברים, אבל הם אומרים כי ייתכן שהגברים סבלו גם הם מבעיות בריאות, אבל לא כאלו שתועדו על ידי ביקורי רופא ומרשמים.

ככל שהחברות מכרו יותר, שיעור הפציעות החמורות בעבודה עלה באופן משמעותי. בקרב 25% החברות הרווחיות ביותר, אלה שהייצוא שלהם גדל במידה הרבה ביותר בעשור הזה, חלה עליה של 28% בפציעות חמורות בעבודה – בערך פציעה אחת רצינית מאד לכל אלף עובדים.

החוקרים בדקו גם מה קרה לימי המחלה של העובדים. בתחילה, הסתבר, כאשר הייצוא של חברה התחיל לגדול, העובדים לקחו פחות ימי חופשה – הם הרגישו תחת לחץ לבוא לעבודה גם כשאינם במיטבם. אבל כשהייצוא גדל באופן משמעותי מאד – כמו בקרב 25% החברות שנהנו מהצמיחה הגדולה ביותר בייצוא – מספר ימי המחלה לעובד החל לגדול. גברים לקחו 14% יותר ימי מחלה, ונשים 24% יותר ימי מחלה.

חוקרים ורופאים יודעים כבר מזה זמן מה שלחצים בעבודה ועומס עבודה גדול מידי יכולים לגרום לבעיות בריאות. מה שמעניין במחקר הוא ההוכחה שהוא מספק איך, רק משום שעובדים הופכים עסוקים יותר בגלל צמיחה של העסק, יכולות להיגרם להם בעיות בריאות רציניות. גם אם אתם אוהבים את העבודה, מסתבר, חשוב לשים לב שהעומס בה אינו מזיק לבריאות שלכם. עבודה היא טובה לבריאות – עומס מוגזם בעבודה, לעומת זאת, טוב בעיקר לכיסם של הרופאים.

תגיות:בריאותעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה