חדשות בעולם

הפעוט האינדוזי, שעישן 40 סיגריות ליום, הצליח להיגמל מעישון

ארדי ריזאל, כיום בן 8, הוא הפעוט שהסעיר את העולם, כאשר עישן בגיל שנתיים 40 סיגריות ליום. כיום ארדי גמול לחלוטין ומנהל אורח חיים תקין

אא
ארדי ריזאל, ילד אינדוזי, נגמל סופית מעישון. ארדי, כיום בן 8, היה מכור כבד לסיגריות, ותמונותיו כפעוט בן שנתיים השואף עשן סיגריות זעזעו את העולם.

לפני 6 שנים, בהיותו בן שנתיים, היה ארדי מכור באופן קשה לסיגריות. דיאן, אמו, סיפרה אז לתקשורת הבינלאומית שבנה מעשן בממוצע כ-40 סיגריות ליום. תמונותיו של בן השנתיים מהכפר העני סומטרה שבאינדונזיה שואף עשן סיגריות ונושף טבעות בעת שרכב על תלת אופן, התפרסמו ברחבי העולם בשנת 2010, עוררו סערה ואילצו את הממשלה האינדונזית לנקוט בפעולה.

כיום ארדי בן 8. הוא התגבר על ההתמכרות והפסיק לעשן, לאחר שקיבל תכנית שיקום מיוחדת. תכנית הגמילה של ארדי היתה ארוכה ומפרכות, כיוון שהתמכרותו החלה בגיל הרך. ארדי, שנגמל מסיגריות, פיתח תשוקה אדירה לאוכל. ארדי הפך לעב כרס, סבל מעודף משקל, ונהג לזלול ג'אנק פוד זול ושמן.
כעת ארדי ריזאל נמצא במסלול הנכון, הוא אוכל נכון, נשאר הרחק מניקוטין ומנהל אורח חיים בריאכעת ארדי ריזאל נמצא במסלול הנכון, הוא אוכל נכון, נשאר הרחק מניקוטין ומנהל אורח חיים בריא

"הילד סבל מהתקפי זעם פראיים אם מישהו ניסה למנוע ממנו לזלול מזון", סיפרה אמו ל'דיילי מייל'.  "בדיוק באותו אופן שבו נהג להתנהג כשעישן סיגריות. הוא היה דופק את הראש בקיר אם הוא לא קיבל את מה שהוא רוצה. לכן הייתי נותנת לו סיגריות מראש – שלא יאבד את העשתונות ויבכה".

המטפלים נקטו באמצעים שונים שסייעו לארדי להתגבר על ההתמכרות החדשה שפיתח. באמצעות דיאטה, המבוססת על פירות טריים, ירקות, והרבה מנות קטנות של החטיפים האהובים עליו, הצליח ארדי להתגבר על ההתמכרות שלו למזון.

הפסיכיאטר ד"ר קאק סטה לימד את אמו של ארדי, דיאן בת העשרים ושמונה, כיצד להסיח את דעתו של בנה מהעישון על ידי עיסוק במשחקים אהובים. האם סיפרה כי "יש הרבה אנשים שעדיין מציעים לארדי סיגריות, אבל הוא מסרב ומסביר שהוא אוהב את ד"ר קאק סטה, ש'יהיה עצוב אם אשוב לעשן ואהפוך לחולה'".

עישון הילדים הינה תופעה מזעזעת, הנפוצה ביותר באינדוזיה. על פי הנתונים הרשמיים שפורסמו בשנת 2004 ע"י ה'סוכנות המרכזית לסטטיסטיקה', יותר מ-30% מהילדים האינדונזיים עישנו סיגריה לפני יום הולדת ה-10 שלהם, וכ-2.8% מהילדים בגילאי 5 עד 9 נחשבים מעשנים בפועל.
תגיות:בריאותסיגריותעישון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה