בריאות ותזונה

7 דברים נפלאים שיקרו לגופכם אם תשתו מספיק מים

מה יקרה בגופנו אם נשתה מים בכמות מספקת? הגנה מסרטן, שיפור בחילוף חומרים, ירידה במשקל בקלות ועוד דברים נפלאים

  • כ"ד תמוז התשפ"א
אא

1. חילוף החומרים ישתפר – התהליכים הכימיים בגוף האדם מתרחשים בסביבה מימית. כאשר נרבה בשתית מים, הפעילות הכימית והפיזיולוגית תשתפר. מחקרים מראים שירידה של 5% במשק המים בגוף גורמת לירידה של 30% בפעילות הפיזיולוגית. 

2. המוח יפעל בשיא יכולתו - על פי מחקר שפורסם לפני מספר שנים, שתיה מרובה ומספקת של מים במשך חודש ברציפות, גורמת למוח לתפקד ביעילות, במהירות ובאופן עקבי. ההסבר לכך הוא שתאי המוח זקוקים לאיזון עדין בין מים ואלמנטים נוספים כדי לפעול, וכשלא צורכים מספיק מים האיזון מופר, תאי המוח מאבדים את היעילות, והמוח מתקשה לעבוד בשיא יכולתו.

3. עור הפנים יבריק וייראה צעיר מכפי גילו – שתית מים בכמות מספקת הינה חיונית לבריאותו של העור בכלל, ועור הפנים בפרט. חוסר במים בגוף עלול להוביל להתייבשות של העור, לקמטים בגיל צעיר ולהיעדר חיוניות. שתיית מים מסייעת להאט את תהליך ההזדקנות על ידי שמירה על לחותו.


4. תהיו מוגנים משלל מחלות - מחסור כרוני באספקת מים יכול לגרום לבעיות רפואיות, ביניהם: יתר לחץ דם, אסתמה, אבנים בכליות, אלרגיות, מיגרנות וצרבות.

5. תישמרו ממחלת הסרטן – מחקרים מוכיחים כי סביבה מימית בגוף מונעת התפתחותם של גידולים סרטניים. שתיית חמש כוסות מים ביום מפחיתה ב-45% את הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס, ב-79% בסרטן השד וב-50% בסרטן שלפוחית השתן.

6. תהיו מוגנים ממחלות לב - כתב העת האמריקאי לאפידמיולוגיה פרסם מחקר המצביע על כך שאנשים ששתו יותר מ-5 כוסות מים ביום, היו בעלי סיכון נמוך ב-41% ללקות בהתקף לב, לעומת אלו ששתו פחות משתי כוסות מים ביום ושתו משקאות אחרים.

7. תרדו במשקל בקלות - צריכת מים מספקת משמשת כמדכא תאבון. הסיבה לכך היא שתחושת הרעב והצמא סמוכות מאוד זו לזו, ולעיתים קרובות אנו טועים ומפרשים צמא כרעב. כאשר יקבל גופנו כמות מספקת של מים, תחושו רעב לעיתים רחוקות יותר. המלצה תזונתית היא לשתות כוס מים כעשרים דקות לפני הארוחה, וממילא להגיע לארוחה שבעים יותר ולאכול בה פחות.

אז מהי הכמות המומלצת? האקדמיה הלאומית למדעים בארצות הברית ממליצה על שתית מים בכמות מספקת. על גברים לשתות כ-13 כוסות (3 ליטרים בממוצע), ועל נשים לשתות כ-9 כוסות (2.2 ליטר בממוצע) מדי יום.

תגיות:מיםבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה