אביגיל מייזליק

חברה מגלגול אחר: אביגיל מייזליק פוגשת את החברה שקרבה אותה ליהדות

היא היתה אז קיבוצניקית שלא ידעה חצי דבר על יהדות. אבל אז החברה שלה התקרבה ליהדות וקראה בדמעות אינספור ספרי תהילים כדי שגם היא תזכה. מפגש מיוחד בין השתיים שעורר את כל הזכרנות מרבצם. וגם: מתכונים לשבת של תבשילי ירקות שבחיים לא טעמתם. אביגיל מייזליק כותבת למדור אורחת לשבת

אא

את שירי אני מכירה מזמן, מזמן, מזמן. עוד מגיל שמונה עשרה, ומחיים אחרים לגמרי. היא חזרה בתשובה הרבה לפניי, ובכלל לא ידעתי, שהיא מארגנת עלי ספרי תהילים, שביקשה במיוחד מהרב של השיעור אליו הצליחה לשכנע אותי ללכת - להזמין אותי לשבת ושעשתה הרבה הרבה רעש בשמים כדי שאחזור גם אני בתשובה.  והיא הצליחה.
ההתחלה בכלל לא היתה קלה. היא חזרה ואני לא והיא שיגעה לי את המוח. היא היתה מהסוג הזה של בעלי תשובה שחייבים להחזיר יחד איתם את כל העולם ואם שאלו אותה מה השעה היא היתה עונה - "טוב ששאלת! כי ביהדות שעה וזמן בכלל זה דבר מאד חשוב" וכאן כמובן היתה מגיעה הרצאה אינסופית בנושא הזמן ביהדות. פעם בחנוכה הקשר בינינו כמעט התפוצץ כי היא הושיבה אותי להרצאה על חנוכה עד שפשוט רציתי לברוח. באיזה שהוא שלב עשינו תנאי שאם היא מדברת איתי על יהדות אני קמה וחותכת ממנה כי היא לא הפסיקה לנסות להחזיר אותי בתשובה. אבל העקשנות שלה השתלמה - ובסוף היא באמת הצליחה לשכנע אותי ללכת איתה לשיעור יהדות, ולו רק בשביל שהיא תפסיק להציק לי.
אני זוכרת שמה שהכי עיצבן אותי אז היו המילים החדשות שהיא התעקשה להכניס לשיחות באדיקות קיצונית של בעלת תשובה מתחילה. ראשון הגיע השבח – "ישתבח שמו". הוראת קבע כל דקה וחצי - ישתבח שמו.  אחר כך היתה המילה המאד משונה - מסתמא. כל משפט שני - מסתמא שכן, מסתמא שלא. מסתמא מסתמא. ושיא השיאים היה עם "בלי נדר".
עמדתי לעבור דירה והייתי צריכה עזרה לארוז את הדירה הישנה לפני שאני עוברת לחדשה, אז ביקשתי משירי, החברה הכי טובה שלי, שתבוא לעזור.  "טוב, קבענו ביום שני?" אני שואלת.
 "כן. בטח. בלי נדר אני אבוא.".
"רגע. מה זאת אומרת בלי נדר? קבענו או לא?"
"קבענו. אמרתי לך שאני באה. בלי נדר אני באה".
"את מוכנה להגיד לי אם אני יכולה לבנות עליך או לא, אני פשוט לא מצליחה להבין אותך"
"אביגיל, אני באה, בלי נדר!"
"אולי תפסיקי רגע עם הטירוף הדתי הזה ותגידי לי אם את באמת תבואי. אני חייבת עזרה ואין לי אף אחד לבקש ממנו חוץ ממך..."
"כן. אמרתי לך כבר שאני אעזור לך. אז בלי נדר, אני אבוא."
"את יודעת מה? לא צריך אותך ולא את העזרה שלך! כל כך קשה פשוט להגיד - כן?"
"זה לא קשה בכלל, פשוט אסור שזה יישמע כמו נדר, אז אני רק אומרת "בלי נדר" אבל בטח שאני אבוא. בלי נדר".
ככה זה נשמע פעם. והיום -  חלון מול חלון, זה נראה אחרת לגמרי. עדיין חברות, אבל כל אחת עם משפחה משלה, חיים משלה וכיוונים פרטיים משלה, ויכולות לזכור ולצחוק מהזמן הזה, כי שירי היום לא אומרת כל כך הרבה בלי נדר וישתבח שמו, ואני בכלל השתניתי לגמרי מאז.  אבל כמו שהקדוש ברוך הוא עושה הכל כל כך יפה וטוב, עדין אני יכולה לקפוץ אליה לכוס קפה ועוגה, להתפעל מהילדים החמודים שלה, ולהרגיש לפעמים כמו פעם, כשהינו צעירות ומתחילות.
שירי אוהבת אוכל בריא, עם הרבה ירקות והיא לא מוותרת על תבשילי ירקות טובים, בריאים וטעימים, ותמיד היא מצליחה להביא לי מתכונים מהממים.
 
ירקות מוקפצים עם טופו במרינדה תאילנדית
את המתכון הזה שירי קיבלה מהעוזרת הפיליפנית של סבא שלה (היא חוקית, זה בסדר). יש להשיג בחנויות טופו במרינדה מכל מיני סוגים. למתכון הזה צריך לקנות טופו במרינדה תאילנדית.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock1)(צילום אילוסטרציה: shutterstock1)

זמן הכנה: 20 ד'    זמן טיגון: 15 ד'     4-5 מנות

ראש של ברוקולי או כרובית
3 קישואים קטנים
2 גזרים קטנים
4 גבעולי בצל ירוק
חב' טופו במרינדה תאלינדית (200 גר')
שמן לטיגון
לרוטב:
4 -5 כפות רוטב סויה
2 כוסות מרק צח (אפשר מאבקה)
חצי כפית סוכר או דבש
מלח ופלפל
מפרידים את הברוקולי או הכרובית לפרחים, חותכים את הקישואים והגזרים לרצועות ואת הטופו לקוביות. מחממים מעט שמן במחבת גדולה, מוסיפים את הירקות ומטגנים תוך כדי ערבוב כשלוש דקות. מוסיפים את מרכיבי הרוטב, מביאים לרתיחה, טועמים ומתקנים תיבול ומבשלים עוד כעשר דקות, או עד שהירקות רכים. מגישים מעל אורז לבן.
 
תבשיל ירקות אביבי
את המתכון הזה שירי קיבלה ממני, אבל היא פשוט לא הסכימה לוותר עליו והתעקשה לתת לי דווקא אותו, כי בבית שלה הוא הפך להיות אורח של קבע, אז זה לא אשמתה שהוא בא ממני. את הירקות אפשר לגוון ולהוסיף על פי טעמכם גם עלי סלק, לבבות ארטישוק, פול ירוק טרי, ברוקולי, כרישה וכן הלאה. זהו אחד הלהיטים הגדולים גם בבית שלי, מתכון איטלקי קלאסי עדין, בריא ונהדר.
זמן הכנה: 20 ד'   זמן בישול: 35 ד'     6 מנות
ראש כרובית קטן מופרד לפרחים קטנים
חב' גבעולי בצל ירוק
2 כוסות אפונה ירוקה (טריה או קפואה)
2 קולורבי ירקרקים, יפים וטריים
6 קישואים קטנים ככל האפשר
מעט שמן זית
כוס יין לבן
מיץ מלימון אחד
חופן פטרוזליה קצוצה
מלח ופלפל
שוטפים את הבצל הירוק וחותכים לחתיכות גדולות. קולפים את הקולרובי, חוצים באמצע ופורסים כל חלק לפרוסות בעובי חצי ס"מ. שוטפים היטב את הקישואים וחותכים לעיגולים גדולים בעובי 2 ס"מ. שמים בסיר מעט שמן זית ומזהיבים בו את הבצל כשתי דקות. מוסיפים את שאר הירקות והיין. מביאים לרתיחה, מתבלים במלח ופלפל ומבשלים מכוסה על אש קטנה כחצי שעה. מוסיפים את מיץ הלימון והפטרוזיליה ומבשלים עוד כחמש דקות. מכבים את האש ונותנים לכל הטעמים להיספג כשעתיים. תבשיל זה יהיה נהדר חם או קר וטעים במיוחד כתוספת עדינה למנות עיקריות חגיגיות. אם רוצים אפשר להחליף כל אחד מהירקות באחד מההצעות שלמעלה או פשוט להוסיף יותר סוגים של ירקות (אבל אז צריך להוסיף גם יותר יין ולימון).

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:אביגיל מייזליקמתכונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה