חדשות יהדות

ערוץ 20: הרפורמים הם חיקוי זול של היהדות

יו"ר התנועה הרפורמית הגיש בקשה לסגירת ערוץ 20 בטענה כי הערוץ מדיר את התנועה הרפורמית משידוריו. בערוץ 20 אמרו בתגובה: "הרפורמים לא באמת זרם ביהדות. לבנות מתחם נפרד בכותל, זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת, זו לא יהדות"

אא

מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב דרש מהמדינה לשלול את רישיונו של ערוץ 20 (נקרא אף ערוץ מורשת בעבר), בטענה שהערוץ מדיר את התנועה הרפורמית משידוריו.

ערוץ 20 בתגובה, פרסם אתמול (א') הצהרה בה הבטחה כי הערוץ ימשיך להדיר את התנועה הרפורמית משידוריו, גם במחיר של שלילת רישיון הערוץ.

בהצהרה נכתב: "מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, מקום 14 במפלגת העבודה, דורש מהמדינה לשלול את רישיונו של ערוץ 20, ערוץ המורשת, מאחר והוא לא נותן במה מספקת לתנועה הרפורמית בישראל שהינה, לטענתו, זרם מהותי ביהדות ובמורשת".

עוד הודגש כי התנועה הרפורמית רחוקה מיהדות: "מר קריב, אתם אולי זרם, אבל אתם לא באמת זרם ביהדות. לבנות לעצמכם מתחם נפרד בכותל - זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת - זו לא יהדות".

"ואתם גם לא מורשת. יותר משלושת אלפים שנה היהדות עוברת מדור לדור, מאב לבן. היא זו ששמרה עלינו כעם אחד. לפצל כעת את עם ישראל במקום הכל כך קדוש לו, בכותל המערבי, זו לא מורשת".

מנהלי הערוץ הצהירו כי התנועה הרפורמית היא בסך הכל חיקוי זול של היהדות שמטרתו ליצור פילוג ושסע בעם היהודי: "אז אנחנו אומרים כאן בפה מלא: אנחנו לא חושבים שערוץ 20 צריך לייצג ניסיונות לפלג ולשסע את עם ישראל".

"מזייפים בעולם שעוני רולקס, מזייפים נעלי אדידס, אבל בואו לא נזייף אנחנו את היהדות, בואו לא נחלק את הכותל לשניים. אם אסור לחלק את ירושלים, ואסור, אז בטח שאסור לחלק את רחבת הכותל. זו תחילת הסוף".

לסיום הצהירו כי: "ואם בגלל מר קריב ייקחו לנו את הרישיון, שייקחו. שלמות העם היהודי ואחדות רחבת הכותל חשובה וגדולה מכל דבר אחר. גם מאתנו".

תגיות:רפורמיםהרפורמיםנשות הכותל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה